Gå til innhold

Mesterkryss 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et godt råd angående bydel. Jeg har to alternativer,begge tyske.Det ene der andre bokstav er a er det samme som døpenavnet til en kjent filmdiva,mens det andre har e som andre og er også en flyplass.Hva bør jeg velge ? For mineral blir det vel i begge tilfellene ?

Fortsetter under...

Gjest Tor Idar
Skrevet

Hei Elna,

Jeg brukte -e som andre bokstav i bydel, og kom i land med det.

MVH

Tor Idar

Skrevet

Jeg har forkastet den bydelen med e siden jeg da ender opp med noe som jeg ikke vet om er mineral.Dette ordet finns bare her i NKL og i Tanum men uten mineralforklaring.Jeg har derimot festet meg med en bydel i England der andre bokstav er a. Problemet med denne bydelen er at da finner jeg ingen filmskuespiller selv om siste del av plagg kan varieres med to alternativer der nest siste er k eller s.Den tyske bydelen der andre er a har jeg funnet,men hvor ligger den ?

Skrevet

Jeg trenger et godt råd angående bydel. Jeg har to alternativer,begge tyske.Det ene der andre bokstav er a er det samme som døpenavnet til en kjent filmdiva,mens det andre har e som andre og er også en flyplass.Hva bør jeg velge ? For mineral blir det vel i begge tilfellene ?

Hei!

Kanskje eksisterer det to løsninger i nedre venstre hjørne? Jeg har selv løst det med E som andre bokstav i "Bydel". Den forutsetter at "Mineral" består av to ledd. Første ledd støttes av ulike kilder, det siste er mer en betegnelse for type element. Da faller alt det øvrige på plass. "Filmskuespiller" er en av amerikansk (hvor originalt!) herkomst.

Med den andre løsningen - hvor A er andre bokstav i "Bydel" - må man trolig ut på webben for å finne "Filmskuespiller", hvilket i seg selv skaper begrunnet tvil om riktigheten.

Vh

Aksel

Innlegg redigert. (12-29-07 18:55)

Gjest Odd Egil
Skrevet

Det er helt korrekt at mineralet består av 2 ledd, og det er forklart som mineral i SNL.

Et søk med ordet der gir 2 treff, og forklaringen finnes i den ene artikkelen.

Skrevet

Hei!

Kanskje eksisterer det to løsninger i nedre venstre hjørne? Jeg har selv løst det med E som andre bokstav i "Bydel". Den forutsetter at "Mineral" består av to ledd. Første ledd støttes av ulike kilder, det siste er mer en betegnelse for type element. Da faller alt det øvrige på plass. "Filmskuespiller" er en av amerikansk (hvor originalt!) herkomst.

Med den andre løsningen - hvor A er andre bokstav i "Bydel" - må man trolig ut på webben for å finne "Filmskuespiller", hvilket i seg selv skaper begrunnet tvil om riktigheten.

Vh

Aksel

Innlegg redigert. (12-29-07 18:55)

Ved å satse på bydel med a som andre er det bare det ordet pluss et sikrere mineral som må byttes.Alle de andre ordene er de samme. Men den bydelen med a i Tyskland har jeg funnet flere steder på nettet.Men er usikker på om området er så stort at det er en bydel. (Nå tenker jeg også på døpenavnet til en amerikansk stor filmstjerne.) Går dette også tro ?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...