Gå til innhold

mester 49

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føttene ergrer vettet av meg,regner med at 4. bokstav er rett, så da må L eller M som 2. være feil. Finner mye som hentyder til føtter men det står ikke i " ".F.eks. krype på knær og føtter eller klore srg fast med hender og føtter og mye annbet i den sjangeren. Svømmerfot har jeg funnet, men da blir 5 bokst. for lite, fl.tallsformen slutter på er altså 7 bokst.

Fortsetter under...

Gjest Belladonna
Skrevet

Stetter kanskje? Har ikke kryssordet, så dette er bare et vilt forslag ;-).

Skrevet

Føttene ergrer vettet av meg,regner med at 4. bokstav er rett, så da må L eller M som 2. være feil. Finner mye som hentyder til føtter men det står ikke i " ".F.eks. krype på knær og føtter eller klore srg fast med hender og føtter og mye annbet i den sjangeren. Svømmerfot har jeg funnet, men da blir 5 bokst. for lite, fl.tallsformen slutter på er altså 7 bokst.

Hei.

Du finner det i ordnett.

2.bokstav er ikke rett.

mvh. owe.

Skrevet

Tenk på en flink avdød avistegner, så har du de to første bokstavene.

Alf

Skrevet

Takk for tips,men kommer ingen vei,selv ikke med avistegnerne. Men takk likevel

Skrevet

punky.

La oss ta et annet utgangspunkt. Hva setter du føttene på på en sykkel ?

Kan dette sette deg på sporet ? Til grunn for ordet ligger et latinsk ord for fot = pes.

Løsningen finner du på ordnett.no

om

Annonse

Skrevet

Takk skal du ha,om, fant bekreftelsen i fremmedordboka, jeg må være "blind" når det gjelder ordnett, for der fant jeg ingenting. Ser forresten nå at du har skrevet ordnett.no, kanskje jeg har søkt feil. Da får jeg prøve igjen, men selve svaret har jeg takket være deg.

Skrevet

Hei!

Betyr det at melodrama er løsningen?

Aspen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...