Gå til innhold

Mesterkryss 50

Anbefalte innlegg

Skrevet

En slik blir hoven,er nest siste bokstav o eller n ? Og stemmer det at det passer med både en norsk og en kroatisk billedhugger ?

Fortsetter under...

Gjest pe-inge
Skrevet

Hei !

O er bra. Min billedhugger er svensk.

Mvh. pe-inge

Skrevet

Er jernbaneendepunktet en by i et muslimsk land og der det stadig er bomber ?

Skrevet

En slik blir hoven,er nest siste bokstav o eller n ? Og stemmer det at det passer med både en norsk og en kroatisk billedhugger ?

Jeg velger å svare: Nei!

Skrevet

Hei !

O er bra. Min billedhugger er svensk.

Mvh. pe-inge

Hei,

Enhet loddrett nede til høyre.

Mange vannrette muligheter her, men er det noen som kan si om andre bokstav N og fjerde G er riktig.

Alf

Annonse

Skrevet

Jeg har n og g og kommet frem til et ord som ingen steder betegnes direkte som enhet.Men noe i likhet kanskje.Så jeg får ta sjansen.

Skrevet

Takk for det.

Da får jeg tråle bøker og nett igjen.

Jeg har en enhet som kan passe. Men kommune med neste siste bokstav som jeg vil ha ser ikke ut til å finnes.

Alf

Skrevet

Hei Alf, din N er feil. Enheten finner du Ordnett, tror den er brukt tidligere.

Mvh Erik

Skrevet

Hei Erik,

Takk skal du ha, vet da noe sikkert.

Må prøve å finne flere sikre.

Mvh Alf

Gjest Mette-Marthe
Skrevet

Hjelp ! Jeg har gitt meg i kast med Mesterkryss for første gang og har slitt med alle mulige kombinasjoner i det venstre hjørnet.Skjønner at noen er behjelpelig med småtips og spør derfor om følgende : Kan noen si noe om programlederens nasjonalitet f.eks. eller om en av disse bokstavene går inn som andre bokstav i løsningen :c,o,t,r,k,u,æ,t,i ? Veldig takknemlig for svar.

Gjest Mette-Marthe
Skrevet

Beklager.Skulle være nr. 51 ikke 50.

Skrevet

Hei Mette-Marthe!

Velkommen som løser av "Mesterkryss"!

Nå er jo ikke bladet i salg ennå, også derfor må hjelpen bli deretter.

Øvre venstre hjørne var vrient, særlig "Leder" var vanskelig å knekke. "Min" programleder er norsk. Og andre bokstav er blant de du nevner.

Lykke til!

Vh

Aksel H.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...