Gå til innhold

Mesterkryss 49

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to problemer i øverste venstre hjørne.Sykelig tilstand,der har jeg r,i eller n som andre bokstav. Hva er rett? Og hva betyr "føtter" i anførselstegn? (Dvs.hvor skal jeg søke ?) Veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Gjest pe-inge
Skrevet

Hei NANN

Begge finnes i ordnett, henholdsvis medisinsk ordbok og nro.

Lykke til ! ps. ( prøv med R )

pe-inge

Innlegg redigert. (12-02-07 13:47)

Skrevet

Takk til pe-inge.Men hvordan jeg enn vender og snur på det så kan jeg ikke finne ut av "føtter" (i anførsel) i medisinsk ordbok.Står det virkelig i anførsel,så må jeg blunke hver gang jeg passerer dessverre.

Gjest pe-inge
Skrevet

Hei igjen Nann!

"Føtter" finner du ikke i medisinsk ordbok, men i nro (riksmålsordboka).

Du må finlese litt for å finne dem.

Mvh. pe-inge

Skrevet

Jeg har fem ulike løsninger på tidspunkt,men kommer ingen vei videre.Kan noen si meg hvilken andrebokstav som er rett ? Jeg har t,e,k,i,s. Syns jeg har prøvd alle kombinasjoner.Takker for hjelp.

Skrevet

Jeg har to problemer i øverste venstre hjørne.Sykelig tilstand,der har jeg r,i eller n som andre bokstav. Hva er rett? Og hva betyr "føtter" i anførselstegn? (Dvs.hvor skal jeg søke ?) Veldig takknemlig for svar.

Hei Sølvi!

Ditt førstevalg stemmer overens med mitt. Løsningen er noe vi må innordne oss etter mange steder vi skal til, og fra.

Lykke til!

Vh

Aksel

Annonse

Skrevet

Til Aksel.

Det er så mange kombinasjoner i dette hjørnet,men det strander hver gang på tøy/fase. Hvor kan jeg finne svar på tøy ?

Skrevet

Du finner tøyet på Ordnett og i NKL.

Innlegg redigert. (12-02-07 22:07)

Skrevet

hei samtlige!

Jeg gjør kanskje ikke alt i samme grad av iver som jeg engang gjorde på denne sida,- men ett av mine sterkeste argumenter den gangen, da jeg faktisk VAR en av de iver-igste, var at mine ivrende brødre (og søstre) i ånden skulle kunne ha tålmodighet nok til å gi "vanlige" kjøpere av Hjemmet en rimelig sjangse til å lage en problemstilling før "sida" hadde en løsningsstilling.

Jeg er fremdeles abonnent på midtsidene,- men de som altså ikke er det, får faktisk ikke kjøpt sin favorittkryssord før på tirsdag (uten litt smøring av kommisjonær).

Kunne vi kanskje, som for noen år siden, få til en ventekultur i løsningssammenhengen, som favner de fleste?

mvh.

iver

Gjest Gunnhild
Skrevet

Jeg holder meg til Allers.Det får jeg tilsendt på onsdager og kaster meg øyeblikkelig over nøtta. Etter et par dager kan det være helt stopp når det gjelder et ord eller to. Da er det kjempefint å kunne be om litt hjelp.Jeg vil ikke sitte og vente helt til mandag eller tirsdag.De som kjøper bladene på mandag kan vel vente med å lese dette forum.Så enkelt er vel det.Dette gjelder vel både Hjemmet og Allers.

Skrevet

Takker Aksel og Svein for fin hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...