Gå til innhold

Noen som har 4-binds Riksmål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Svein

Finner ikke disse stikkordene i oppg. 31, men i nevnte bind står det under seiersberuset:adj.litt.poet, beruset av seier,overmodig av seiersstolthet, ordet ubyrg finner jeg ikke i noen av de 6 bindene

Takk skal du ha, Hans! Du vil finne stikkordene

"overmodig" og " opprådd" i oppgave 31 (som

kommer ut førstkommende mandag)!

Annonse

De 2 andre bøkene jeg henviste til,var Bokmålsordboka og Norsk illustrert ordbok. Ingen av dem hadde ordet ubyrg, fant det i en annen kryssordbok, men der sto det bare adjektiv. Hadde håpet at du hadde Y som sikker bokstav,for i det bokverket du spurte etter sto det bl.a. forlegen, og da hadde fynen kunne passe, men så var det ikke den bokstaven du ville ha.Nei, går tilbake til oppg. 29, for den vil jeg gjerne bli ferdig med

Hei Svein.

Har kommet med etter flere forsøk.Sporten må være "brutal".Det er FUGL som volder meg problemer.Samtidig har jeg ikke funnet inventaret.Jeg begynner en dag før dere og har lagt ned en del tid.Kan jeg stemme Nei på min seddel.Forordningen er kanskje grei,men må jeg betale den hver måned.Når det gjelder opprådd hadde jeg det samme som deg.Det skal ikke være enkelt.Alternativene er så mange at de får gå seg litt til.

Dag.

Gjest Svein

På an igjen, Dag!

1. Du må nok betale avgift hver måned dersom du vil bli med

på trekningen (eller en gang for hele perioden)...

2. Seddelen ble bl a brukt i et land har gått over til euro.

Siste leddet av ordet "kan krype på seg sjøl".

3. Første leddet i inventaret blir etter alle solemerker noe

Paris var verd i følge en eller annen konge.

4. Fuglen synger som bonelli.

5. Sporten var skikkelig rå! Har du noen gode forslag?

Jeg har spilt five-a-side - men Det er IKKE løsningen!

Det er forresten det eneste jeg mangler, utenom OPPRÅDD.

Kan Det bli noe annet enn UBYRG?

STÅ PÅ!

Annonse

Hei Svein.

Takk for meldingen.Du ska gå tr-----i graset.Jeg satt med begge oppgavene samtidig.Begge er nå utfylt med de mest utrolige ord.Jeg sender ikke inn disse oppgavene.Det er tross alt hyggelig å bli ferdig.Det er en utfordring selv for meg som hører hjemme på et mye lavere nivå.Skrapeloddene får jeg i A-posten.De "tomme" tønnene må få gleden av å være overlegne og hovere over våre middelmådige kunnskaper.

Ha en god helg.

Dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...