Gjest ova Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Hallo cs Jeg skal søke i Ordnett etter "hva kan katt være" Jeg skriver slik: +katt - (subst|verb|adv|prep|interj) Krysser av for "all tekst" Første side jeg får opp, er helt grei. Så "blar" jeg og da skjer dette: +katt mister plusstegnet, og katt blir skjøvet en plass tilbake. Det som nå kommer opp på denne sida , er en rekke ord : ablativ, au osv Jeg prøver å sette +-tegnet på plass, men det forsvinner igjen. HVA GJØR JEG FEIL ? Lest mer instruksjon . Ser at søket ikke fungerer på "neste side" Innlegg redigert. (11-28-07 17:52)
Gjest cs Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Du har en feil i søkestrengen din. Fjern mellomrommet mellom minustegnet og venstreparentesen. Alternativt kan du skrive +katt +(adj). Det er kun NRO du kan søke på denne måten (dvs. ha med ordklasser). I Norsk ordbok står ikke ordklassen oppført så her må du nok søke bare med +katt eller +katt +ede får med adjektiver som har endelsen ede i flertall, men det er nok for mange ulike flertallsendelser for å søke effektivt i denne ordboka.
Gjest ova Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 cs Takk skal du ha - nå fungerer det. ova
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå