Gå til innhold

Ukens nøtt 44

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett "overalt" men finner ikke 3 lr. "særegen gange". Enten søker jeg feil eller så har jeg feil på 1 vr. så første bokstav er feil. Kan noen tipse meg om hvor eller hvordan jeg skal søke ?

Fortsetter under...

Skrevet

Svaret står i Medisinsk Ordbok. Lykke til!

bente

Skrevet

Takk Bente. Da skjønner jeg hvorfor jeg ikke har funnet det, og at jeg nok

også må abonnere på Medisinsk ordbok for å kunne løse Nøtta.

mvh

Skrevet

hei,

Jeg plages også med 3 loddrett, kan noen hjelpe meg, er første bokstav I eller A ????

Skrevet

Hei, Pinko.

Du har rett i at første bokstav er i eller a.

Jeg minner ellers om at dette også tidligere har vært tema her i Forumet, under overskriften Nøtta 44.

Mvh Skjye.

Skrevet

Jeg har lett "overalt" men finner ikke 3 lr. "særegen gange". Enten søker jeg feil eller så har jeg feil på 1 vr. så første bokstav er feil. Kan noen tipse meg om hvor eller hvordan jeg skal søke ?

Jeg sliter med det samme som pinko,nemlig 3 loddret - jeg har bokstavene i-a-å-n-. er disse riktig plassert......og har 11v. noe med trær å gjøre? Please.....hjelp!!

mvh.Edy

Annonse

Skrevet

Hei Edy!

A er dessverre feil, de øvrige riktige og på rett plass. Se hva Skjye gir av hint om loggen til dette nøkkelord. Bl.a. ga jeg følgende input til Alf 29.10.2007:

"3. loddrett: Dette er en type gange som har sitt motstykke i at tærne peker utover. En kjent stumfilmstjerne har gitt populærnavn til denne (altså motstykket) tilstanden."

11. vannrett: Kanskje ikke med trær, men absolutt planter, som ikke vokser på land. Dette stoffet uttrekkes fra disse plantene.

Lykke til!

Vh

Aksel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...