Gå til innhold

Nøtta 44

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke finner fysiker etter å ha lett over alt, er det mulig jeg har en feil. S i andre og A i nest siste. Hvis dette er feil, må jeg viske ut hele det øvre, høyre hjørnet -

takknemlig for bare et lite hint!

Lilli

Gjest pe-inge
Skrevet

Lilli

Et lite hint. Den ene er feil. søk i snl.

Mvh pe-inge.

Skrevet

pe-inge, nå har jeg etter mange timers jobbing greid å endre på det øvre, høyre hjørnet og fått en E i stedet for A i nest siste på fysiker. Og altså S i andre. Så går jeg inn i SNL og søker således: _s_e_ og får over 700 treff. Har så begynt å søke i disse treffene ved å begynne med a osv. Er nå kommet til i'en, men lurer på om det er slik man må gjøre dette, må da finnes en noe enklere måte?

Lilli

Gjest anita_m
Skrevet

Hei Lilli!

SNL har en svakhet når det gjelder søk på bokstaver som du jo har merket. Et alternativ er å gå inn på kryssordhjelpen under ordnett. Bruker du bokstavene dine her får du 33 treff og atskillig færre treff å gå gjennom. Du er her avhengig av at gjeldende fysiker er et oppslagsord (eller hva det nå heter), men det er det jo stor sjanse for at en fysiker er....

mvh Anita

Skrevet

Hei Anita,

takk for hint, jeg sitter her og leser om disse 33 treffene, finner kun ett som er noe i nærheten av hva jeg ser etter. Men kan en lege være fysiker også??

mvh Lilli

Gjest anita_m
Skrevet

Hei Lilli

Da tror jeg du skal ta en ny omgang jeg..... ;-) Det er ikke legen du skal frem til selv om det er enkelte leger som også er fysikere

Anita

Skrevet

Anita, nå kan jeg ta oppvasken, for jeg fant ham. Ble så ivrig i min letning at jeg ikke så "blad over" - så gjorde jeg det, og da var han jo der med en gang. Tusen hjertelig takk -

fra Lilli

Skrevet

Til

Er det mulig å få et lite tips ang. 1 vannrett, eventuelt 3 loddrett?

Tror jeg har 3 loddrett, men 1 vannrett er ikke enig idet.

Alf

Skrevet

Er bokstaven f i løsningen på pynt ?

Hei Alf!

1. vannrett: Sammensatt av to ledd, uten s-sammenbinding. Det ene ledd er foreldet uttrykk for spørreordet.

3. loddrett: Dette er en type gange som har sitt motstykke i at tærne peker utover. En kjent stumfilmstjerne har gitt populærnavn til denne (altså motstykket) tilstanden.

Lykke til!

Vh

Aksel

Skrevet

Hei Aksel,

Slike svar liker jeg.

Det er vrient der oppe.

Hilsen

Alf

Skrevet

Hei Alf!

1. vannrett: Sammensatt av to ledd, uten s-sammenbinding. Det ene ledd er foreldet uttrykk for spørreordet.

3. loddrett: Dette er en type gange som har sitt motstykke i at tærne peker utover. En kjent stumfilmstjerne har gitt populærnavn til denne (altså motstykket) tilstanden.

Lykke til!

Vh

Aksel

Til Aksel

Godt gjort å finne ut av det, du visste det kanskje uten å søke?

Jeg hadde ikke tenkt på en slik løsning engang.

Alf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...