Gjest Elna Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Skal det være heldige dyr eller kanskje hellige dyr ? Er dette en trykkfeil ? Vil nødig fortsette letingen på heldige hvis det er feil.Har prøvd i alle tilgjengelige hjelpemidler uten resultat.Hvor bør jeg søke ?
Gjest Odd Egil Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Det skal være HELLIGE dyr. Det eneste dyret jeg kommer på som kan være HELDIG, er han som har GRISEflaks :-)
Gjest Elna Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Takk for den ,Odd Egil.Det har hjulpet betraktelig.Jeg har nå kommet frem til en løsning på disse hellige dyr.Fra SNL. Men jeg er litt i tvil om beskrivelsen der dekker hellige eller bare forsøks.Begynnelsen av ordet er et geografisk navn,siste delen betegnes i ordnett som de med smal nese.(Huff, nå må jeg prøve å få frem hva jeg mener uten å si for mye.)Det er flere like bokstaver i ordet og kommer ikke frem som nøkkelord,bare i teksten.Er det riktig?
Gjest cs Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Skal det være heldige dyr eller kanskje hellige dyr ? Er dette en trykkfeil ? Vil nødig fortsette letingen på heldige hvis det er feil.Har prøvd i alle tilgjengelige hjelpemidler uten resultat.Hvor bør jeg søke ? Prøv heller NRO som kilde for HELLIGE DYR. Antakelig er det en fordel for en dyreart å være hellig og dermed kan kanskje HELDIGE DYR forsvares som stikkord, men vi får anta det er en skrivefeil i oppgaven.
Gjest Odd Egil Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Takk for den ,Odd Egil.Det har hjulpet betraktelig.Jeg har nå kommet frem til en løsning på disse hellige dyr.Fra SNL. Men jeg er litt i tvil om beskrivelsen der dekker hellige eller bare forsøks.Begynnelsen av ordet er et geografisk navn,siste delen betegnes i ordnett som de med smal nese.(Huff, nå må jeg prøve å få frem hva jeg mener uten å si for mye.)Det er flere like bokstaver i ordet og kommer ikke frem som nøkkelord,bare i teksten.Er det riktig? Hei Elna, Nei, begynnelsen er ikke noe geografisk navn. Løsningsordet er beskrevet som hellig i NRO, og i SNL har de benyttet synonymet guddommelig.
Gjest Elna Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Prøv heller NRO som kilde for HELLIGE DYR. Antakelig er det en fordel for en dyreart å være hellig og dermed kan kanskje HELDIGE DYR forsvares som stikkord, men vi får anta det er en skrivefeil i oppgaven. Flott.Takk til Odd Egil og cs for mild rettledning til en litt gjemt løsning.
Gjest Marie Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Løsningen på hellige dyr er nok litt for gjemt for meg! Ingen av ordene jeg får fram i All tekst ligner på dyr, og de fleste ordene er ikke lange nok. Mangler også Brukes ved raffinering (raffinering av hva?), og dermed er de kryssende plantene også like umulige!
Gjest Skjye Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Hei, Marie. Løsningsordet til "hellige dyr" har flere alternative bokstaveringsmåter av ulik ordlengde, og du må derfor klikke på ordet og få opp definisjonsteksten før du har løsningen inne. Her i Forumet er tidligere (2-11) anbefalt den enkle prosedyre å benytte søkeord "raffinering" ved fritekstsøk i Ordnett, hvilket mer og mindre direkte fører frem til løsningsordet i NRO. Mvh Skjye.
Gjest Marie Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Takk skal du ha! Det er mulig jeg har raffinering, men hellige kyr er fremdeles umulige.
Gjest Odd Inge Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Jeg sliter også med "hellige dyr". Har: - A - - - A - A - - - . Stemmer dette? Når jeg søker i NRO på "hellige dyr" får jeg 2223 oppslag. Noen som har noen lurere søkemetode her? Mvh Odd Inge
Gjest Marie Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Søk heller på bare hellig, og se på treffene du får.
Gjest Odd Inge Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Fant det nå. Litt kinkig gjemt. Takk skal du ha, Marie! Innlegg redigert. (11-11-07 17:13)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå