Gjest Lattas Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Mener geistlig må være Acius? Er dette riktig... er vel det eneste som passer med kjertel og funksjonær? På Handelsuttrykk har jeg r?e???o?a så fatter ikke hva det skal være. Ingenting på NKL som passer ihvertfall. Hva er SNL? er det Store Norske Leksikon?
Gjest JAA Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Etter det jeg husker skal (din siste) a byttes med en t.
Gjest Bjørg Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Mener geistlig må være Acius? Er dette riktig... er vel det eneste som passer med kjertel og funksjonær? På Handelsuttrykk har jeg r?e???o?a så fatter ikke hva det skal være. Ingenting på NKL som passer ihvertfall. Hva er SNL? er det Store Norske Leksikon? Reeksport.
Gjest Denise Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Mener geistlig må være Acius? Er dette riktig... er vel det eneste som passer med kjertel og funksjonær? På Handelsuttrykk har jeg r?e???o?a så fatter ikke hva det skal være. Ingenting på NKL som passer ihvertfall. Hva er SNL? er det Store Norske Leksikon? Hvor finner du ACIUS?
Gjest JAA Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Etter det jeg husker skal (din siste) a byttes med en t. Så dumt av meg å bare gi en bokstav.Skjønner at her skal man oppgi hele ordet slik at folk slipper å pusle seg frem selv.Jajasann.
Gjest Tone Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Hei JAA Enig med deg. Har også forsøkt å hinte hvor man finner ditt og datt, og hvor man søker. Men det er like dumt det også. Her ryr jo løsningene ut. Noen lEser kryssord, andre lØser kryssord. For min del liker jeg det siste best. Da er det hvertfall MIN løsning :o) Tone
Gjest Marie Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Mener geistlig må være Acius? Er dette riktig... er vel det eneste som passer med kjertel og funksjonær? På Handelsuttrykk har jeg r?e???o?a så fatter ikke hva det skal være. Ingenting på NKL som passer ihvertfall. Hva er SNL? er det Store Norske Leksikon? Aner ikke om Acius er noen geistlig. Jeg fant i SNL som passer, også med dine bokstaver.
Gjest om Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Marie & co Acius høres usannsynlig ut. Derimot er ARIUS en meget kjent geistlig. Opphavsmann til arianismen omring 300 e. Kr. Men om ARIUS er korrekt løsning, vet jeg ikke. om
Gjest Lattas Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg fant bare tappetut på trakt, mens nå får jeg vite at bokstav nr 2 skal være T. Da må jo NKL ikke være oppdatert her heller. Jeg har googlet og herjet med NKL på alle mulige måter, og likevel er det ord som ikke finnes i ordbøkene, så lurer på hvor kryssordforfatterne tar det fra. Arius fant jeg var geistlig etter at noen skrev det her, men før det fant jeg bare Acius, som var en diakon. Og diakon sto under geistlig i NKL. Men Arius er vel riktig. Takker for alle svar. Dere som syter så fælt, hva gjør dere egentlig på dette forum?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå