Gjest inger Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk
Gjest Aksel Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Hei Inger! Du må ikke gi opp når du er nær målet! NM skal man være forsiktig med å utbasunere noe om, derfor må man ikke være for "snill sjel". I den løsning jeg har sendt inn figurerer en teologisk skikkelse fra oldtiden, på 2. loddrett. Han (for det er en han, må vite!) er opphavsmann til en oldkirkelig lære. På 17. vannrett spørres det trolig etter en noe spesiell damesko, for anledningen formulert i ikke-norsk språkdrakt. Lykke til! Vh Aksel Innlegg redigert. (10-18-07 19:58)
Gjest Bodil Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk Hei Inger Vi er to som løser NM i kryssord sammen, og vi står også fast oppe i venstre hjørne. Kanskje vi kan sammenligne hva vi har? 1=BATTENS 2=AMYOT 3= Vet ikke 4=NOACK 17=SLYNGBACK 13=ESSEX 14=EKKOGRAM 20=EITEL 23=KONGSGÅRD eller kanskje BONDEGÅRD? Har vi det samme? Hilsen Bodil
Gjest JAA Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk Har ikke vært med på NM de siste årene,men trodde at vi ikke skulle hjelpe hverandre.Eller gjelder dette bare etter runde 4 ?
Gjest inger Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Hei Inger Vi er to som løser NM i kryssord sammen, og vi står også fast oppe i venstre hjørne. Kanskje vi kan sammenligne hva vi har? 1=BATTENS 2=AMYOT 3= Vet ikke 4=NOACK 17=SLYNGBACK 13=ESSEX 14=EKKOGRAM 20=EITEL 23=KONGSGÅRD eller kanskje BONDEGÅRD? Har vi det samme? Hilsen Bodil Hei Bodil Vi er også to som jobber sammen og står like fast. Vi har nøyaktig de samme ordene som deg, og forsøkt oss med noen andre. Det ser ut som geistlighet er det som stenger mest. Har ikke sett Slyngback med Y før. Men nå så jeg innlgegget til Aksel og kommer til å jobbe ut fra det. Takk for at du svarte og lykke til Hilsen Inger
Gjest inger Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Hei Inger! Du må ikke gi opp når du er nær målet! NM skal man være forsiktig med å utbasunere noe om, derfor må man ikke være for "snill sjel". I den løsning jeg har sendt inn figurerer en teologisk skikkelse fra oldtiden, på 2. loddrett. Han (for det er en han, må vite!) er opphavsmann til en oldkirkelig lære. På 17. vannrett spørres det trolig etter en noe spesiell damesko, for anledningen formulert i ikke-norsk språkdrakt. Lykke til! Vh Aksel Innlegg redigert. (10-18-07 19:58) Hei Aksel Jeg har stor sans for måten du svarte på. Det er ikke bare å be om hjelp i en konkurranse, men jeg er veldig takknemlig for hint. Det er så ergelig å gi opp. Tusen takk, nå skal jeg finne ut av det Hilsen Inger
Gjest trond Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk Eg sit fullstendig fast Sittestilling - 5 bokstaver - har nokon løyst denne?
Gjest Tanja Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Det gikk litt fort,jeg mener NKl mvh tanja
Gjest trond Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei,Trond Jeg fant den i NK mvh Tanja NK1? - eg er ny i gamet! kvar er det?
Gjest Tanja Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 NK1? - eg er ny i gamet! kvar er det? Hei,igjen,Trond! Du finner ordet i fremmedord boka også,lykke til!
Gjest Bjørg Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk Asana
Gjest pinko Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk Hei Trenger hjelp på 30 L, har bokstavene -t-l-r-t. Kan noen fortelle meg om disse er rette, eller hvor jeg finner hjelp. Tusen Takk.
Gjest Denise Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk Prøv ordnett.
Gjest pinko Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Hei Denise Tusen Takk, da kan jeg starte på 4.runde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå