Gå til innhold

NM,3.runde,klassiker`n

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Inger!

Du må ikke gi opp når du er nær målet! NM skal man være forsiktig med å utbasunere noe om, derfor må man ikke være for "snill sjel".

I den løsning jeg har sendt inn figurerer en teologisk skikkelse fra oldtiden, på 2. loddrett. Han (for det er en han, må vite!) er opphavsmann til en oldkirkelig lære.

På 17. vannrett spørres det trolig etter en noe spesiell damesko, for anledningen formulert i ikke-norsk språkdrakt.

Lykke til!

Vh

Aksel

Innlegg redigert. (10-18-07 19:58)

Skrevet

For første gang er jeg nær ved å gi opp en av oppgavene. Har kjørt meg skikkelig fast oppe i det venstre hjørnet. Får ingen av ordene til å gå sammen. Er det en snill sjel som kan hjelpe litt. Bare jeg kunne være sikker på at et ord er riktig, så kan jeg kanskje pusle resten. F.eks fottøyet eller geistligheta. På forhånd tusen takk

Hei Inger

Vi er to som løser NM i kryssord sammen, og vi står også fast oppe i venstre hjørne.

Kanskje vi kan sammenligne hva vi har?

1=BATTENS

2=AMYOT

3= Vet ikke

4=NOACK

17=SLYNGBACK

13=ESSEX

14=EKKOGRAM

20=EITEL

23=KONGSGÅRD eller kanskje BONDEGÅRD?

Har vi det samme?

Hilsen Bodil

Skrevet

Har ikke vært med på NM de siste årene,men trodde at vi ikke skulle hjelpe

hverandre.Eller gjelder dette bare etter runde 4 ?

Skrevet

Hei Inger

Vi er to som løser NM i kryssord sammen, og vi står også fast oppe i venstre hjørne.

Kanskje vi kan sammenligne hva vi har?

1=BATTENS

2=AMYOT

3= Vet ikke

4=NOACK

17=SLYNGBACK

13=ESSEX

14=EKKOGRAM

20=EITEL

23=KONGSGÅRD eller kanskje BONDEGÅRD?

Har vi det samme?

Hilsen Bodil

Hei Bodil

Vi er også to som jobber sammen og står like fast. Vi har nøyaktig de samme ordene som deg, og forsøkt oss med noen andre. Det ser ut som geistlighet er det som stenger mest. Har ikke sett Slyngback med Y før. Men nå så jeg innlgegget til Aksel og kommer til å jobbe ut fra det. Takk for at du svarte og lykke til

Hilsen Inger

Skrevet

Hei Inger!

Du må ikke gi opp når du er nær målet! NM skal man være forsiktig med å utbasunere noe om, derfor må man ikke være for "snill sjel".

I den løsning jeg har sendt inn figurerer en teologisk skikkelse fra oldtiden, på 2. loddrett. Han (for det er en han, må vite!) er opphavsmann til en oldkirkelig lære.

På 17. vannrett spørres det trolig etter en noe spesiell damesko, for anledningen formulert i ikke-norsk språkdrakt.

Lykke til!

Vh

Aksel

Innlegg redigert. (10-18-07 19:58)

Hei Aksel

Jeg har stor sans for måten du svarte på. Det er ikke bare å be om hjelp i en konkurranse, men jeg er veldig takknemlig for hint. Det er så ergelig å gi opp. Tusen takk, nå skal jeg finne ut av det

Hilsen Inger

Annonse

Skrevet

Eg sit fullstendig fast

Sittestilling - 5 bokstaver - har nokon løyst denne?

Skrevet

Hei,Trond

Jeg fant den i NK

mvh Tanja

Skrevet

Det gikk litt fort,jeg mener NKl

mvh tanja

Skrevet

Hei,Trond

Jeg fant den i NK

mvh Tanja

NK1? - eg er ny i gamet!

kvar er det?

Skrevet

NK1? - eg er ny i gamet!

kvar er det?

Hei,igjen,Trond!

Du finner ordet i fremmedord boka også,lykke til!

Skrevet

Asana

Annonse

Skrevet

Hei

Trenger hjelp på 30 L, har bokstavene -t-l-r-t.

Kan noen fortelle meg om disse er rette, eller hvor jeg finner hjelp.

Tusen Takk.

Skrevet

Prøv ordnett.

Skrevet

Hei Denise

Tusen Takk, da kan jeg starte på 4.runde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...