Gjest Lilli Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Hei Lilli! Tutta har nok aldri figurert som noen verdensener! Kopier nedenforstående adresse, og lim inn i adressefeltet over. Klikk enter, og vips så har du svaret! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175150 odd Med all denne hjelpen her, tror jeg at jeg har funnet 1 vannrett. Men da må jeg atter en gang bytte ut slagstedet. Finner intet annet slagsted med M i midten enn Somme. Må jeg da ennå en gang skifte musikkuttrykket jeg har? Har nå 4 bokstaver i albumet som jeg søker på etter vanlige retningslinjer, men finner ingen ting. Har 13 vannrett Ruth til fornavn? Huff, jeg blir nesten i dårlig humør av å lete SÅ lenge! Lilli
Gjest Erik Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Hei Lilli, Ja hun har Ruth til fornavn! Slagstedet står oppført i nøkkelbindet i SNL, det står også som oppslagsord men her er det ikke nevnt noe om slagsted eller at det har forekommet et slag der. Dette er nevnt i teksten et annet sted. Men finner du ordet i nøkkelbindet (hvis du har 1. og 3 bokst. riktig så er det enkelt), så finner du løsningen også. Lykke til videre. Mvh Erik
Gjest Lilli Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Takk, Erik, for Ruth. Men hva er et nøkkelbind i SNL, jeg har kun det helt vanlige, og søker da på de 3 bokstavene jeg har på slagsted, der er det 105 svar - hva gjør jeg galt?? Lilli hilser
Gjest Solveig Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Denne gangen er det altså et album,sannsynligvis til en av flere millioner artister.Jaja,så er det bare å begynne den møysommelige jobben i SNL igjen og søke først under album,så albumet,så albumene.Det blir tusen artikler å finlese for å finne dette albumet.Greit at xordforfatteren lager noen vansker.men nå er det hver gang bingo om jeg finner løsningen.Før kunne man systematisk bla gjennom Tanum o.l. og så finne svaret . Nå er det stor sjanse for ikke å finne noe til tross for systematisk å sette inn bokstav for bokstav.Det har blitt mye rart i det siste av både kongedømmer og prinser til dels gjemt i lure bildetekster. Må det være slik ? Lilli Nøkkelbind er et bind tilhørende papirutgaven av Snl. Nå er nøkkelbind nr 16 til salgs. Jeg tror at nøkkelbindene er noe annet helt enn alle supplementsbindene til Snl. Innlegg redigert. (10-16-07 22:57)
Gjest Alf Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Hei Solveig, Kan du si meg hva nr. 16 betyr, gammel utgave? gjerne pr. e-post. Gjerne hvor tilsalgs. Har spurt Kunnskapsforlaget for en tid tilbake om det var mulig. Negativt svar. Hilsen Alf
Gjest Solveig Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Denne gangen er det altså et album,sannsynligvis til en av flere millioner artister.Jaja,så er det bare å begynne den møysommelige jobben i SNL igjen og søke først under album,så albumet,så albumene.Det blir tusen artikler å finlese for å finne dette albumet.Greit at xordforfatteren lager noen vansker.men nå er det hver gang bingo om jeg finner løsningen.Før kunne man systematisk bla gjennom Tanum o.l. og så finne svaret . Nå er det stor sjanse for ikke å finne noe til tross for systematisk å sette inn bokstav for bokstav.Det har blitt mye rart i det siste av både kongedømmer og prinser til dels gjemt i lure bildetekster. Må det være slik ? Poenget med nøkkelbindene er og holde leksikonet oppdatert med de aller ferskeste tall og statestikker.(Og kart). Nøkkelbind nr 15 ble gitt i 1994 i følge www.bibsys.no. Når jeg Googler nøkkelbind får jeg tilslag på andre treff fra Libris der de selger det nyeste nøkkebindet til nesten 900 Kr. Men da får man vel regne med at det er ferskt i 13 år, da....... Men det ble vist utgitt et nøkkelbind nr. 16 i 1998, også. Så da vet jeg ikke... Innlegg redigert. (10-16-07 22:57)
Gjest Erik Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Nøkkelbindet er et bind med kryssreferanser til teksten i de 15 øvrige bindene. Det er her kryssordforfatteren ofte finner ordet han bruker i sine oppgaver. Nøkkelbindet må ikke forveksles med supplementsbindene som forlaget utgir hvert år med de nyeste opplysningene. Nøkkelbindet er en del av det øvrige 15-binds verket og har derfor nr. 16. Grunn til at det hadde nr. 15 i 1994 var at da var leksikonet på 14 ordinære bind. Kryssordforfatteren bruker forøvrig ikke det nyeste nøkkelbindet, men et fra enten 1994 eller 1998 (er ikke helt sikker), disse er ikke helt like, noe jeg har fått erfare flere ganger da jeg ikke har funnet ordet han har brukt. Mvh Erik
Gjest Alf Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Poenget med nøkkelbindene er og holde leksikonet oppdatert med de aller ferskeste tall og statestikker.(Og kart). Nøkkelbind nr 15 ble gitt i 1994 i følge www.bibsys.no. Når jeg Googler nøkkelbind får jeg tilslag på andre treff fra Libris der de selger det nyeste nøkkebindet til nesten 900 Kr. Men da får man vel regne med at det er ferskt i 13 år, da....... Men det ble vist utgitt et nøkkelbind nr. 16 i 1998, også. Så da vet jeg ikke... Innlegg redigert. (10-16-07 22:57) Mange takk til Solveig og Erik. Hilsen Alf
Gjest Lilli Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Solveig, Alf og Erik Da jeg fikk svar fra Solveig på hva et nøkkelbind var og at det var i papir, kom jeg plutselig på noe - løp inn i bokhyllen min og der sto det! Det har nr. 15 på ryggen og er datert 1989, så det må være det eldste. Fikk det sammen med de 14 andre bindene til en stor bursdag i 1989. Grunnet internettsøkingen hadde jeg glemt disse verkene i papir. Tusen takk for denne flotte infoen! Hilsen Lilli
Gjest Lilli Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Denne gangen er det altså et album,sannsynligvis til en av flere millioner artister.Jaja,så er det bare å begynne den møysommelige jobben i SNL igjen og søke først under album,så albumet,så albumene.Det blir tusen artikler å finlese for å finne dette albumet.Greit at xordforfatteren lager noen vansker.men nå er det hver gang bingo om jeg finner løsningen.Før kunne man systematisk bla gjennom Tanum o.l. og så finne svaret . Nå er det stor sjanse for ikke å finne noe til tross for systematisk å sette inn bokstav for bokstav.Det har blitt mye rart i det siste av både kongedømmer og prinser til dels gjemt i lure bildetekster. Må det være slik ? Ja, takk for all hjelp - nå er denne nøtten i boks. Antar jeg var den siste som greide dette. Mesteren har jeg gitt opp, det ble så mye tull, liksom. Lilli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå