Gjest Odd Inge Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei folkens! Kjælenavn - kan det bli TOTTO ?
Gjest Solveig Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei Det ser ut til at Totto Osvold egentlig heter Werner Osvold, så det er nok bare et kjælenavn i DET tilfellet, i allefall.
Gjest Fidus Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei folkens! Kjælenavn - kan det bli TOTTO ? Hei - på denne er det naturligvis flere varianter som kan brukes (se tidligere innlegg). Men trur nok helst at det som etterspørres her, er et navn som konkret betegnes som kjælenavn i Fremmedordboken, i forbindelse med et bestemt klesplagg...
Gjest Odd Inge Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei! Mulig jeg er på villspor, men finner ikke noe som passer i fremmedordboken på Ordnett. Er det en annen fremedordbok som gjelder? Mvh Odd Inge
Gjest Odd Egil Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei Odd Inge :) Du finner svaret i Fremmedordboken på Ordnett. Forsøk med en annen form av substantivet :)
Gjest Odd Inge Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei Odd Egil! Da har jeg prøvd med "kjælenavn", "kjælenavnet" og "kjælenavnene", men får ingen treff i fremmedordboken. Mvh Odd Inge -:)
Gjest Odd Egil Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei igjen :) Avansert søk - Fritekst ?
Gjest bente Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Finner det ikke jeg heller... Hva er galt med Totto, da, det er jo et kjælenavn...
Gjest Sigurd Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei bente! Jeg har brukt TOTTO, som er et velkjent kjælenavn på NRK-mannen Werner Osvold. Men her finnes flere løsninger som må godkjennes. Mvh Sigurd
Gjest Odd Inge Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Finner det ikke jeg heller... Hva er galt med Totto, da, det er jo et kjælenavn... Takk Odd Egil, fant det nå! Til Bente: Det er vel ingenting galt med "Totto", men det er ikke direkte definert som noe kjælenavn, som jeg har sett. - Det ordet som står i Ordnett derimot, er definert som et kjælenavn på en mann som har et plagg oppkalt etter seg og er nok det ordet kryssordforfatteren er ute etter. Mvh Odd Inge Innlegg redigert. (10-02-07 23:43)
Gjest bente Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Finner det fortsatt ikke, antar at o'en og t'en er riktig... har søkt på alle kombinasjoner i fremmedordboka... Må være en måte å søke på som jeg ikke har forstått ennå... Fremmedordboka? Får gå løs på på papirutgaven, da, kanskje...
Gjest bente Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Heisann, der gikk det et lys opp for meg! Fant bekreftelsen nå.... Takk Odd Inge! bente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå