Gjest dennis Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Så er vi i gang da. MEN - der er malurt i begeret - finaleoppgavene sendes ut som e-post fredag 30.11. kl.14:00 og første riktige innsender er norgesmester. Har ingen tenkt på at vi som fremdeles har en jobb å skjøtte på denne måten er sjanseløse? Jeg bare spør. dennis
Gjest Gunnhild Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Dette er nytt for meg.Så hvor lang tid bruker finalistene på alle finale-oppgavene? Går det på timer? Eller flere dager? Skulle tro det sistnevnte. Og da har vel kanskje ikke noen timer så mye å si.Eller er jeg helt på jordet?
Gjest dennis Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Etter mitt skjønn ville loddtrekning stilt alle likt. dennis
Gjest Alf Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Så er vi i gang da. MEN - der er malurt i begeret - finaleoppgavene sendes ut som e-post fredag 30.11. kl.14:00 og første riktige innsender er norgesmester. Har ingen tenkt på at vi som fremdeles har en jobb å skjøtte på denne måten er sjanseløse? Jeg bare spør. dennis Spiller ingen rolle for meg, holder med innledende. Men hvis det er tilfelle, så ligger jo heltidsløsere best an. Ute av arbeislivet for maaaange år siden, men det er måte på hvor mye tid man kan bruke på en hobby. Dessuten er det for tidlig for meg å stresse med finalen. Morsomt å få oppgavene da. Og har jo flere enn 1. (hobby) Alf Innlegg redigert. (10-01-07 23:10)
Gjest Erik Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 Syns heller ikke denne løsningen er noe særlig. Folk som jobber den aktuelle helgen kan jo bare glemme det. Tror nok de beste i eliteklassen tar disse oppgavene på meget kort tid, snakker nok ikke om mange dager. Selvom finaleoppgavene i år visstnok skal være vanskeligere enn før. Mvh Erik
Gjest fiffikus Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Så er vi i gang da. MEN - der er malurt i begeret - finaleoppgavene sendes ut som e-post fredag 30.11. kl.14:00 og første riktige innsender er norgesmester. Har ingen tenkt på at vi som fremdeles har en jobb å skjøtte på denne måten er sjanseløse? Jeg bare spør. dennis Har selv "boikottet" NM denne gangen. Om man sender inn kryssordet senere enn andre så må jo antall riktige ord også vektlegges, men dette finner jeg ingen informasjon om i Hjemmet. Synes selv at det å sende inn løsning pr. E-post er greit og at man har en tidsfrist å holde, men jeg skulle ønske at trekningen ble gjort som foregående år hvor antall riktige ord ble avgjørende. Tror og håper at flere kanskje mener det samme! Lykke til for dere som velger å delta! Vennlig hilsen Fiffikus
Gjest om Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 fiffikus Enig med deg! Jeg deltar heller ikke i år. Det skyldes primært at jeg ikke har tid, men også lysten til å delta avtok en del da jeg så nyordningen. om
Gjest nina Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Etter mitt skjønn ville loddtrekning stilt alle likt. dennis Er enig med Denis. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på NM for første gang i år, og har løst de tre første innledende rundene. Men, slik vinneren skal kåres så har nok ikke jeg noen muligheter. Det er synd at Hjemmet har gått bort fra loddtrekning ved kåring.Vi som ikke er så stø i søk i forskjellige elektroniske ordbøkene har jo ikke en sjanse mot CS, Skjye, Odd mfl. Uansett, det kan jo være greit å få et diplom da, men finalekrysset kommer jeg ikke til å løse all den tid jeg har tapt på forhånd. Mvh Nina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå