Gå til innhold

Hjemmet 40

Gjest Gunnhild

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med å finne hva jeg gjør feil? I mesterkryssordet og nøtta har jeg gått gjennom hele alfabetet for å finne kongerike og filmsjanger i SNL.Jeg har systematisk tatt bokstav for bokstav og søkt etter ordet ved hjelp av alle kombinasjoner av de fire første bokstavene..f.eks

auac ,aubc,aucc osv.(her er andre og fjerde bokstav gitt).Etter å ha fullført

26 x 26 = 676 søk sitter jeg igjen med ingenting.Det skal jo gå an å finne et nokså skjult ord i en tekst hvis man søker med de tre eller fire første bokstavene ? Kan noen gi meg en tilbakemelding?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, Gunnhild.

Det forekommer meg meg at du muligens gjør dette mer tungvint enn det nødvendigvis skulle behøve å være:

For min del fant jeg "tidl. kongedømme" i SNL etter først å ha løst maksimalt av det øvrige hjørne, og parkert tre "sikre" kryssende bokstaver.

Dette gav søkestrengen _?_?___?_ (de "sikre" bokstaver der spørsmålstegnene befinner seg), som avføder overkommelige 54 tilslag i SNL, forutsatt at disse "sikre" bokstaver altså virkelig ER sikre.

(Noe av hjørnets vanskemoment ligger nettopp i å peile inn disse bokstaver, og jeg håper derfor at de Forum-trafikanter som måtte ha løst dette har vett og forstand nok til IKKE å legge dem ut på nett).

Bekreftet løsningsord lokaliseres deretter inne i en av disse - i Mesterkryssordsammenheng relativt få - artikkeltekster.

Hva som eventuelt måtte være kilde til "Film-sjanger" i Ukens Nøtt har jeg derimot i skrivende stund ikke den fjerneste anelse om, og har heller ikke spesielt hastverk med å finne det ut:

Bladet foreligger ikke i ordinært butikksalg før mandag, og innsendingsfristen er 15. oktober.

Mvh Skjye.

Innlegg redigert. (09-30-07 03:32)

Skrevet

Hei Skjye. Takk for det.Så mye lettere kan det altså gjøres.Løsningen har jeg vært borti tidlig under mine langtekkelige søk,men aldri fått bekreftet kongedømme før nå.To andre oppgaver i samme kryssord har jeg funnet to løsninger på.Når det gjelder spesialinnretning vet jeg ikke om jeg skal bruke den med l eller t.Syns begge går.

Skrevet

Hei, Gunnhild.

Det forekommer meg meg at du muligens gjør dette mer tungvint enn det nødvendigvis skulle behøve å være:

For min del fant jeg "tidl. kongedømme" i SNL etter først å ha løst maksimalt av det øvrige hjørne, og parkert tre "sikre" kryssende bokstaver.

Dette gav søkestrengen _?_?___?_ (de "sikre" bokstaver der spørsmålstegnene befinner seg), som avføder overkommelige 54 tilslag i SNL, forutsatt at disse "sikre" bokstaver altså virkelig ER sikre.

(Noe av hjørnets vanskemoment ligger nettopp i å peile inn disse bokstaver, og jeg håper derfor at de Forum-trafikanter som måtte ha løst dette har vett og forstand nok til IKKE å legge dem ut på nett).

Bekreftet løsningsord lokaliseres deretter inne i en av disse - i Mesterkryssordsammenheng relativt få - artikkeltekster.

Hva som eventuelt måtte være kilde til "Film-sjanger" i Ukens Nøtt har jeg derimot i skrivende stund ikke den fjerneste anelse om, og har heller ikke spesielt hastverk med å finne det ut:

Bladet foreligger ikke i ordinært butikksalg før mandag, og innsendingsfristen er 15. oktober.

Mvh Skjye.

Innlegg redigert. (09-30-07 03:32)

Hei Skjye!

Det må tilføyes: De tre spørsmålstegnene kan kun brukes hvis akuelle

kongedømme finnes som oppslagsord og ikke bare i fritekst?

Aspen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...