Gjest Gunnhild Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Kan noen hjelpe meg med å finne hva jeg gjør feil? I mesterkryssordet og nøtta har jeg gått gjennom hele alfabetet for å finne kongerike og filmsjanger i SNL.Jeg har systematisk tatt bokstav for bokstav og søkt etter ordet ved hjelp av alle kombinasjoner av de fire første bokstavene..f.eks auac ,aubc,aucc osv.(her er andre og fjerde bokstav gitt).Etter å ha fullført 26 x 26 = 676 søk sitter jeg igjen med ingenting.Det skal jo gå an å finne et nokså skjult ord i en tekst hvis man søker med de tre eller fire første bokstavene ? Kan noen gi meg en tilbakemelding?
Gjest Skjye Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Hei, Gunnhild. Det forekommer meg meg at du muligens gjør dette mer tungvint enn det nødvendigvis skulle behøve å være: For min del fant jeg "tidl. kongedømme" i SNL etter først å ha løst maksimalt av det øvrige hjørne, og parkert tre "sikre" kryssende bokstaver. Dette gav søkestrengen _?_?___?_ (de "sikre" bokstaver der spørsmålstegnene befinner seg), som avføder overkommelige 54 tilslag i SNL, forutsatt at disse "sikre" bokstaver altså virkelig ER sikre. (Noe av hjørnets vanskemoment ligger nettopp i å peile inn disse bokstaver, og jeg håper derfor at de Forum-trafikanter som måtte ha løst dette har vett og forstand nok til IKKE å legge dem ut på nett). Bekreftet løsningsord lokaliseres deretter inne i en av disse - i Mesterkryssordsammenheng relativt få - artikkeltekster. Hva som eventuelt måtte være kilde til "Film-sjanger" i Ukens Nøtt har jeg derimot i skrivende stund ikke den fjerneste anelse om, og har heller ikke spesielt hastverk med å finne det ut: Bladet foreligger ikke i ordinært butikksalg før mandag, og innsendingsfristen er 15. oktober. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (09-30-07 03:32)
Gjest Gunnhild Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Hei Skjye. Takk for det.Så mye lettere kan det altså gjøres.Løsningen har jeg vært borti tidlig under mine langtekkelige søk,men aldri fått bekreftet kongedømme før nå.To andre oppgaver i samme kryssord har jeg funnet to løsninger på.Når det gjelder spesialinnretning vet jeg ikke om jeg skal bruke den med l eller t.Syns begge går.
Gjest Aspen Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Hei, Gunnhild. Det forekommer meg meg at du muligens gjør dette mer tungvint enn det nødvendigvis skulle behøve å være: For min del fant jeg "tidl. kongedømme" i SNL etter først å ha løst maksimalt av det øvrige hjørne, og parkert tre "sikre" kryssende bokstaver. Dette gav søkestrengen _?_?___?_ (de "sikre" bokstaver der spørsmålstegnene befinner seg), som avføder overkommelige 54 tilslag i SNL, forutsatt at disse "sikre" bokstaver altså virkelig ER sikre. (Noe av hjørnets vanskemoment ligger nettopp i å peile inn disse bokstaver, og jeg håper derfor at de Forum-trafikanter som måtte ha løst dette har vett og forstand nok til IKKE å legge dem ut på nett). Bekreftet løsningsord lokaliseres deretter inne i en av disse - i Mesterkryssordsammenheng relativt få - artikkeltekster. Hva som eventuelt måtte være kilde til "Film-sjanger" i Ukens Nøtt har jeg derimot i skrivende stund ikke den fjerneste anelse om, og har heller ikke spesielt hastverk med å finne det ut: Bladet foreligger ikke i ordinært butikksalg før mandag, og innsendingsfristen er 15. oktober. Mvh Skjye. Innlegg redigert. (09-30-07 03:32) Hei Skjye! Det må tilføyes: De tre spørsmålstegnene kan kun brukes hvis akuelle kongedømme finnes som oppslagsord og ikke bare i fritekst? Aspen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå