Gå til innhold

Feil i Ukens nøtt nr 40

Anbefalte innlegg

Gjest Per Roger.
Skrevet

Hei. 24 l er ikke Fostrer men Levende, er bekreftet av Hjemmet.

Per R

Fortsetter under...

Skrevet

Takk for tipset,Per Roger.Hadde trodd det ble en nøtt og bla og bla.Det holder med film-sjangeren.Ikke engang mitt filmleksikon er til hjelp der.Regner med at mine fire bokstaver er rette,men likevel vil hverken Tanum eller SNL hoste opp noen løsning til tross for timesvis med blaing i begge.

Skrevet

Hvor skal jeg søke på 3 loddrett,film-sjanger?Har gått systematisk gjennom SNL og nettet .Finner ord som kan passe inn,men ingen filmforklaring.Jeg har første og tredje bokstav sikker,med to alternativer for femte.Likevel stopper det helt opp.Er det igjen et leksikon fra før i tiden som er brukt ,ja da kan jeg slutte å søke.Hjelp.Takk.

Skrevet

Hei Elna!

På 3L har jeg - - A - S/B - R - Stemmer dette? Har du tips på 1V?

Jeg har søkt på 1V og 3L i mange timer uten å komme noen vei.

Mvh Sigurd

Gjest Per Roger.
Skrevet

Hei alle sammen.

Både det som passer i fellesanlegg og film-sjanger finnes i SNL men det er veldig godt gjemt. Selv var jeg så heldig at jeg fikk hjelp av en ekspert på kryssord og hvordan han fant fram til det er ikke lett å si. Han veiledet meg på en fin måte ved å bekrefte bokstaver m/m men uten å si løsningen. Uten å si for mye. så kan svaret på 1 v finnes ved å søke på fellesanlegg. Når det gjelder 3 l så er bokstavene ??A?B?R?. Den første bokstaven kommer når du har finni hva som passer i fellesanlegg. Les alt på de treff du får på 1v.

Per Roger

Annonse

Skrevet

Hvor skal jeg søke på 3 loddrett,film-sjanger?Har gått systematisk gjennom SNL og nettet .Finner ord som kan passe inn,men ingen filmforklaring.Jeg har første og tredje bokstav sikker,med to alternativer for femte.Likevel stopper det helt opp.Er det igjen et leksikon fra før i tiden som er brukt ,ja da kan jeg slutte å søke.Hjelp.Takk.

Hei.Jeg har i SNL brukt gamlemåten og bladd bokstav for bokstav,Jeg har

x _ a _ b _ r _ (x=tilsvarer den bokstaven jeg har funnet i hageanlegg).Selv om jeg har søkt i SNL og satt inn alle 29 bokstavene etter tur som nr. 2 og nr.5 har jeg ikke funnet noen løsning.Skal det være så vanskelig at ikke den metoden heller går,så vet jeg ikke hvilken metode jeg skal bruke.Hvem kan si meg hvilken?

Skrevet

Jeg har 4 sikre bokstaver når det gjelder film-sjanger.Det resulterer i 32 forslag.Jeg har lest gjennom alle 32 ,også med henvisninger slik som f.eks. fellesanlegg.Sistnevnte gikk noenlunde greit å finne,men ikke dette filmordet.Hva gjør jeg feil?Det er jo flere ord som passer.Skal ordet relateres til personnavn eller geografiske navn?

Gjest Per Roger
Skrevet

Hei igjen.

Når dere skal søke etter film-sjangeren søk i bestemt form entall.

Per Roger

Innlegg redigert. (10-01-07 08:49)

Skrevet

Hei Per Roger. Jeg har gjort som du skriver og havner kun på ett sted,film fra New Zealand.Etter å ha lest gjennom den artikkelen finner jeg ingen løsning på mitt problem.Heller ikke de tilstøtende lenker som går ut på geografiske navn i området der nede.Hva har jeg oversett?

Gjest Per Roger
Skrevet

Hei Elna.

Jeg prøvde jeg med entall og fikk opp masse i SNL. Prøv igjen, tenk på deler av ordet i entall. Nå blir det nesten for enkelt.

Per R

Innlegg redigert. (10-01-07 16:26)

Skrevet

Hei Per Roger.Takk skal du ha.Men det jeg ikke skjønner er følgende:enkelte ord på f.eks.8 bokstaver i en tekst kan man få frem ved bare å skrive de 4 første bokstavene pluss * ,men det går ikke med sjanger-ordet.Der må man skrive de 7 første + * før en får opp ordet.

Hvorfor denne forskjellen?

Gjest Per Roger
Skrevet

Det kan hende fordi ordet står i en parentes. Fant du ordet?

Per Roger

Innlegg redigert. (10-01-07 10:58)

Annonse

Skrevet

Per R

Hei. Hvordan går jeg fram for å finne 1. vanrett "passer i fellesanlegg? har _r_s_s_?

2. på film-sjangeren 3v er dette rette bokstaver: s_a_b_r_?

takk har strevd endel nå.

Skrevet

Per R

Hei, Stein.

Bokstaver, kilde og letemuligheter etter disse to kryssende kombinasjoners løsningsord (det er meg forresten en gåte hvor du har plukket din kryssende S fra) er allerede i de heroverstående innlegg (om du tar det bryderi det måtte være å finlese disse innlegg) så grundig og ettertrykkelig redegjort for, at den tyngre strevsomhet disse kombinasjoner opprinnelig var ment å skulle inngi løserne forlengst er redusert til lettere leksikon-trim.

Selv om du etter eget utsagn "har strevd endel nå", foreslår jeg derfor at du for egen maskin tar all den tid du måtte trenge til å streve enda litt mer enn "endel" - dette strev vil uansett være bagatellmessig i forhold til hva oppgavens opprinnelige vanskelighetsgrad skulle tilsi.

Mvh Skjye.

Skrevet

Unnskyld meg her Skjye. Men grunnen til at jeg har strevd er at jeg ikke kan søke på Snl. pga feil. Jeg har derfor prøvd å søke på internett og ordnett. Har snl i papirformat fra 1994

Og skal du være sårhår og ikke hjelpe andre folk så skjønner jeg ikke vits med dette forumet i det hele tatt!

Skrevet

Hei igjen, Stein.

Når jeg svarte som jeg gjorde, var det fordi her ALLEREDE er gitt "hjelp" til overmål.

Jeg var forøvrig innom SNLs nettutgave for fem minutter siden, og fant da dette leksikon å være presis så søkbart som det pleier å være.

Mvh Skjye.

Skrevet

Da er du heldig Skjye, for hos meg kan siden heller ikke vises. Har vært sånn en god stund nå. Håper det ordner seg snart.

mvh Tone

Gjest Avmektig
Skrevet

Hei. Hvordan går jeg fram for å finne 1. vanrett "passer i fellesanlegg? har _r_s_s_?

2. på film-sjangeren 3v er dette rette bokstaver: s_a_b_r_?

takk har strevd endel nå.

Akkovejøjemeg,Skjye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...