Gjest Elna Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hva er diktkomposisjon ? Er det det samme som diktsamling.Finner ikke noen forklaring noe steder.
Gjest Gunnhild Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Har gått gjennom mer enn tusen forslag i SNL når det gjelder diktsamling. Jeg har r som andre bokstav og en vokal som fjerde ,men av alle de ord jeg har forsøkt finns ikke løsningen.Hvor bør jeg søke da ?
Gjest odd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Så får jeg åpne igjen da etter to dagers intens grubling.Finns det noen æ eller y i dikt ? Er sjette bokstav i undervisningsopplegg t eller s og hvor finner jeg den løsningen ellers ? Hos H. M. Vesaas. Hun ga ut en diktsamling i 1947. Innlegg redigert. (09-11-07 22:38)
Gjest Sigurd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei odd! Jeg har funnet en diktsamling av Sylvia Plath, så her er sikkert flere muligheter.
Gjest Comeback Kid Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Har gått gjennom mer enn tusen forslag i SNL når det gjelder diktsamling. Jeg har r som andre bokstav og en vokal som fjerde ,men av alle de ord jeg har forsøkt finns ikke løsningen.Hvor bør jeg søke da ? Sigurd: Du har fullstendig rett - det finnes ytterligere minst to mulige svar. Disse samlingene er begått av en russisk og en svensk forfatter i hhv. 1909 og 1919. Som et kuriosum kan nevnes at en annen diktsamling med det navn du har funnet frem til, ble utgitt allerede i 1914 av en dansk forfatter. Innlegg redigert. (09-12-07 01:01)
Gjest Edy Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Så får jeg åpne igjen da etter to dagers intens grubling.Finns det noen æ eller y i dikt ? Er sjette bokstav i undervisningsopplegg t eller s og hvor finner jeg den løsningen ellers ? Nå har jeg nesten gitt opp.....sitter fast nede i venstre hjørne og er helt tom for ord. Finner ikke dikt (loddrett) og de fire vannrette ordene. Har -ø-t-o-r- i dikt,men har en følelse av at noe er feil? Er nestsiste bokstav i stoff en D? Håper på gode hjelpere...... mvh.Edy
Gjest Skjye Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Så får jeg åpne igjen da etter to dagers intens grubling.Finns det noen æ eller y i dikt ? Er sjette bokstav i undervisningsopplegg t eller s og hvor finner jeg den løsningen ellers ? Hei, Edy. Din følelse av at noe er feil bekreftes herved: Kun din T til DIKT stemmer overens med min løsning. Nest siste bokstav til STOFF er ikke D. Mvh Skjye.
Gjest Edy Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Så får jeg åpne igjen da etter to dagers intens grubling.Finns det noen æ eller y i dikt ? Er sjette bokstav i undervisningsopplegg t eller s og hvor finner jeg den løsningen ellers ? Hei Skjye og takk for rettledningen.....men nå datt jeg helt ut. Trodde jeg hadde uttrykket i boks,men akk ja......Hvis det ikke skal være en d nestsist-hva skal jeg da ha der?? Kanskje jeg begynte å rote alt med dette dyret,jeg hadde valget mellom en med armer og en ung en med ben..(jeg fant ut at ben hørtes riktig?). mvh.Edy
Gjest om Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Edy Dikt finner du her på NKL. Sett inn T , som er riktig bokstav. Da får du 9 forslag. Velg et som det er historisk sus over. om
Gjest Edy Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Så får jeg åpne igjen da etter to dagers intens grubling.Finns det noen æ eller y i dikt ? Er sjette bokstav i undervisningsopplegg t eller s og hvor finner jeg den løsningen ellers ? Takk for tipset "om". Da er det tibake til det jeg hadde først....men fremdeles prøver jeg å få til et uttrykk som sier meg noe. mvh.Edy
Gjest Egon Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Hei Uttrykket er å finne i Norsk ordbok Fremedordboka, SNL og her i NKL. Det er en nedsettende betegnelse på "levested" for diktere, kunstnere eller forskere som isolerer seg fra samfundet og fra mennesklig engasjement. Hilsen Egon
Gjest pinko Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Hos H. M. Vesaas. Hun ga ut en diktsamling i 1947. Innlegg redigert. (09-11-07 22:38) Hei Er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg??????? Står fast på UTTRYKK, har bokstavene -L---B-S-T-R-, Er bokstavene rette eller er jeg helt på gale veier??? Tusen takk.
Gjest pinko Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Hei Egon Tusen takk nå er mesteren i boks.
Gjest Edy Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Så får jeg åpne igjen da etter to dagers intens grubling.Finns det noen æ eller y i dikt ? Er sjette bokstav i undervisningsopplegg t eller s og hvor finner jeg den løsningen ellers ? Takk Egon ....(.og pinko). Nå er jeg også i boks. mvh.Edy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå