Gjest Elna Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Ser at det mangler en bokstav for å få det til å gå opp i en vannrett linje.Til Hjemmet:Hva skal det være? Og er det noe feil i nøtta 37 mht nøkkelord ?
Gjest Odd Egil Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Hei Elna :) Hjemmet skriver ikke innlegg her på forumet, men stikkordet i 4 linje i Pusle1 mangler en T Har du funnet noe feil i Nøtta 37 ? Innlegg redigert. (09-07-07 18:12)
Gjest Elna Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Hei Odd Egil. Nei det jeg tenkte på når det gjelder nøtta 37 var 3 l.r. om nøkkelordet er rett.
Gjest Odd Egil Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Nøkkelordet er rett, og løsningsordet var benyttet i et Hjemmet-kryss i November -06. Den gang var kryssordforfatteren litt mer gavmild, og stikkordet var da "Utstyr for blinde" Jeg fant ikke ordet i noen av mine oppslagsverk, men det ble sagt at det fantes i Tanums 9. utgave fra 2005. Et google-søk på ordet gir 13600 treff.
Gjest Svein Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Ser at det mangler en bokstav for å få det til å gå opp i en vannrett linje.Til Hjemmet:Hva skal det være? Og er det noe feil i nøtta 37 mht nøkkelord ? Vedrørende 3. vannrett i Nøtta nr. 37. Spørsmålet til Elna er faktisk ganske godt, for jeg har sjøl problem med å finne et fullgodt løsningsord til "Utstyr". Ja, jeg har faktisk fire alternative ord, men finner ingen av disse i oppslagsverkene som Hjemmet vanligvis bruker... Fotnote: Takk for info, Odd Egil - men du overdriver vel antall treff!? Innlegg redigert. (09-07-07 23:50)
Gjest Odd Egil Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Hei Svein :) Det er avhengig av hvilken Google-variant du benytter. Den som ligger på Startsiden.no gir 1120 treff, men http://www.google.no gir faktisk 13600. Bare prøv så skal du se :-)
Gjest Svein Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Heia Odd Egil! Du har helt rett! Har faktisk ikke vært klar over denne versjonen av Google før nå. Det aktuelle "utstyret" var forrresten blant mine fire alternativer og det var interessant å lese hvordan det kan gjøre hverdagen enklere for de blinde. Innlegg redigert. (09-08-07 09:07)
Gjest Elna Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Takk for god hjelp.Jeg fant utstyret i Tanum 2005 , til og med med forklaring.
Gjest TerjeH Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Henger meg på disse innleggene om andre problemer med ukens nøtt. Nå gjelder det DATABASE. Har vært på nettet og funnet en mulig løsning. Ut fra løsningen burde den egentlig befinne seg på havets bunn. Er jeg på rett vei, og hvis ja; finnes løsningen i noen av de vanlige oppslagsverkene, eller må man google seg frem? Terje
Gjest Skjye Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Hei, TerjeH. Denne database befinner seg definitivt ikke på havets bunn - jeg for min del fant den å befinne seg i Medisinsk ordbok. Mvh Skjye.
Gjest TerjeH Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Da ble det noe annet enn det jeg hadde. Nattlig hilsen Terje
Gjest kristin Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei. Har nettopp oppdaget dette forumet. Jeg har alltid bladd gjennom masse bøker for å finne løsningene, men nå står jeg fast. Kan ikke finne gjøre opp. Kan noen tipse meg hvor jag kan finne det?
Gjest om Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei, Kristin. Flott med nye kryssordkolleger på dette forumet. Velkommen!! Når det gjelder ditt spørsmål, kan du se svar fra Skjye ovenfor. Medisinsk ordbok finner du på ordnet.no Vet ikke om du abonnerer på ordnet.no ? om
Gjest kristin. Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei om. Jeg abb. ikke på noe enda, blar bare i masse bøker. Tror du misforstod litt, men takk for at du svarte. Var stikkordet: gjøre opp jeg ikke kunne finne. Resten er i boks for lenge siden.
Gjest om Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Kristin. Beklager så mye. Du uttrykker deg presist, så det skulle ikke være grunnlag for å misforstå deg. Har ingen forklaring på hvorfor det skjedde. Hastverk kanskje? Det er som kjent lastverk. om
Gjest kristin Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei om. Jeg abb. ikke på noe enda, blar bare i masse bøker. Tror du misforstod litt, men takk for at du svarte. Var stikkordet: gjøre opp jeg ikke kunne finne. Resten er i boks for lenge siden. Hei om. Har du funnet gjøre opp, og hvor skal jeg ev. lete?
Gjest Sigurd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei Kristin! Tenk på uttrykket "gjøre opp ild" . Lykke til! Mvh Sigurd
Gjest kristin Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei Sigurd. Takk for det. Skjønner nå at jeg har feil plante, for hadde en g som 3. bokstav. På"n igjen.
Gjest odd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Ser at det mangler en bokstav for å få det til å gå opp i en vannrett linje.Til Hjemmet:Hva skal det være? Og er det noe feil i nøtta 37 mht nøkkelord ? gjøre opp = MAGE, og står i norske synonymer.
Gjest Sigurd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei Odd! Jeg har LAGE og får det til å passe inn i det øvrige.
Gjest Sigurd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 gjøre opp = MAGE, og står i norske synonymer. Hei igjen Odd! Nå roter jeg fælt. Jeg trodde det var UN37 du mente. Unnskyld! Til Kristin: Som du ser er G som 3. b. i plante riktig.
Gjest kristin Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Takk Sigurd. Regner med det blir loge da, men finn ikke løsningen rett på i noen av bøkene mine. Har gått gjennom alle med g som 3. bokstav tidligere. Kanskje jeg må abb. på ordnett? Ganske fersk på data, men "gammel x-ordtraver."
Gjest Sigurd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei kristin! Nå er jeg i villrede om hvilken oppgave vi snakker om. Mine tips gjelder Ukens nøtt 37, men det er kanskje puslekryss du mener. Ha meg unnskyldt hvis jeg har rotet det til. Mvh Sigurd
Gjest kristin Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hallo. Jeg mener fortsatt ukens nøtt,. Som sagt har jeg gått gjennom alle mine bøker med G som 3. bokstav på stikkordet:Gjøre opp, men finner ikke noe. Lurte på loge?Eller hvilken bok jeg bør ta fatt på igjen?
Gjest Sigurd Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hei Kristin! Du kan si at når du gjør opp ild, LAGER du ild. Planten på 9 bokstaver vokser på enga og liker sol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå