Gå til innhold

Puslekryss 2 nr.36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som roter eller er det rot i oppgaven ? Jeg får ikke noen ord til å gå opp.Prøver å få til TYFON,men da bli det SENION.Hva gjør jeg feil ?

Fortsetter under...

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei JAA :)

Det er sannsynligvis en feil her ja. Jeg skrev SEGION som tross alt gir 1800 treff på Google. I puslekryss 1 nr. 37 (som kom i går) er der også en feil. I fjerde linje har stikkordet 10 bokstaver, og løsningen skal inn i 11 ruter. Etter hva jeg fant ut, mangler det en T.

Kan minne om at Hjemmet tar imot telefoner i dag (onsdag) mellom 12 og 14 :-)

Innlegg redigert. (09-05-07 12:47)

Skrevet

Er det jeg som roter eller er det rot i oppgaven ? Jeg får ikke noen ord til å gå opp.Prøver å få til TYFON,men da bli det SENION.Hva gjør jeg feil ?

JAA

Det er ingen feil i Puslekryss 2. Sannsynligvis har du feil løsning på det loddrette ordet helt til venstre. Hvis du finner en annen løsning der, skal du se at det går opp.

mulle.

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei igjen JAA :)

Grunnen til at vi ikke fant ordet, er at det merkelig nok ikke eksisterer i noen av de "vanlige" kildene/ordbøkene.

Ordet er sammensatt, og gir oss anledning til å handle billig :-)

Skrevet

Ja,har akkurat funnet det.Står hverken her i NKL eller i Tanum.

Skrevet

Hvor fant du det, da?

Annonse

Skrevet

bente & co

Det aner meg hvilken løsning du har. Løsningen er blitt et kjent fenomen i dagens samfunn, til dels noe sesongbetont. Ordet er to-delt. Visk ut alle konsonantene du har, og finn et nytt ord der de to første bokstavene er de samme som i det ordet som du kanskje har. Løsningen har ikke kommet inn i ordbøkene ennå. Men siste del av løsningen er vanlig - og du har sikkert vært på .... du også.

mulle

Skrevet

Takk for svar, mulle, fant løsningen i går mens jeg tenkte på noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...