Gå til innhold

Ukens nøtt 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 3L har jeg c/n - r - l/g - n/e/k - . Er noe av dette riktig?

På 9L har jeg - p - a - e - e . Kan det stemme?

Mvh Sigurd

Fortsetter under...

Gjest Comeback Kid
Skrevet

Sigurd:

Også 3 loddrett inneholder alle nødvendige ingredienser.

Innlegg redigert. (09-02-07 17:28)

Skrevet

Hei Comeback Kid!

Takk for bekreftelsen. Da har jeg noe konkret å bygge på.

Mvh Sigurd

Skrevet

Har fått de samme mulige bokstavene på 3 loddrett. Prøvd å søke i SNL med mulige bokstavkombinasjoner, og også på "restaurert", men finner ingen vettuge svar. Skal jeg søke andre steder, eller på andre måter?

Hvis første bokstav er "N", så er det vel en dobbelt løsning her?

Mvh Terje

Innlegg redigert. (09-03-07 00:48)

Annonse

Gjest Comeback Kid
Skrevet

TerjeH:

I denne oppgave består "dobbeltløsningen" i det oppsiktvekkende faktum at løsningsordet er blitt restaurert til to forskjellige 100-årsjubiléer.

De av Sigurd angitte potensielle bokstaver formelig skriker ut det korrekte ordet - den eneste rimelige tvil i så måte gjelder åttende og siste bokstav, hvor det finnes to gode kandidater. Velger man det rette av disse to alternativer, vil et Internett-søk på:

"antatt løsningsord" + restaurert

raskt lede frem til bekreftelse på at man har funnet svaret.

Innlegg redigert. (09-04-07 00:48)

Skrevet

Takk Comeback Kid, men er ikke løsningen da funnet fra en kilde som ikke er offisiell for kryssordet, selv om man kan finne en link i SNL til disse opplysningene?

Terje

Skrevet

TerjeH:

I denne oppgave består "dobbeltløsningen" i det oppsiktvekkende faktum at løsningsordet er blitt restaurert til to forskjellige 100-årsjubiléer.

De av Sigurd angitte potensielle bokstaver formelig skriker ut det korrekte ordet - den eneste rimelige tvil i så måte gjelder åttende og siste bokstav, hvor det finnes to gode kandidater. Velger man det rette av disse to alternativer, vil et Internett-søk på:

"antatt løsningsord" + restaurert

raskt lede frem til bekreftelse på at man har funnet svaret.

Innlegg redigert. (09-04-07 00:48)

Comeback Kid

Jeg skriver løsningsordet ( gjetter) + restaurert

Får over 1200 tilslag

Men objektet er adskillig over 100 år,

.

Er dette rett da tro ?

ova

Skrevet

Hei ova.

Det står vel ikke eksakt i stikkordet til hvem sitt jubileum løsningen ble restaurert? Det trenger ikke å være svarets eget, vel?

Terje

Gjest Odd Egil
Skrevet

Etter at jubileet og feiringen var over, ble gitt til de som feiret 100-årsjubileum. Søk i de "vanlige" kildene er bortkastet :)

Gjest Comeback Kid
Skrevet

Comeback Kid

Jeg skriver løsningsordet ( gjetter) + restaurert

Får over 1200 tilslag

Men objektet er adskillig over 100 år,

.

Er dette rett da tro ?

ova

TerjeH (21.27-innlegget):

Ja, det kan du si - men hva skal man egentlig gjøre når man har fått skikkelig "los" på løsningen, og t.o.m. greier å få verifisert på den hjemmeside der restaureringsobjektet naturlig hører hjemme at restaurering rent faktisk HAR funnet sted på ønsket tidspunkt - ja, faktisk på hele TO passende tidspunkter? Kryssordforfatter Teigland er ikke kjent for å knusle med kildene, hvilket gjør at man etter mitt syn bare må gripe fatt i enhver forsvarlig løsning straks den skimtes over horisonten.

Så sent som for en uke siden var det i Mesterkryss, selv om man holdt seg på den smale SNL-sti, fire mulige løsninger - to hovedvarianter som hver kunne kompletteres med to forskjellige landsbyer. Det er ikke alltid gitt at man sitter inne med fasit etter å ha løst dette kryssordet. I inneværende uke nærer jeg dog ingen tvil om at riktig svar er funnet, sett på bakgrunn av de opplysninger man finner på en viss hjemmeside.

ova:

Det ville overraske undertegnede om du, slik du beskriver ditt søk og det du har funnet ut om "x", ikke har funnet korrekt løsning. Og hvis du tenker over saken på ny: Når vi vet at "x" er blitt restaurert/ombygd bl.a. til et 100-årsjubileum for bortimot to mannsaldre siden - uansett om dette jubileum ikke gjaldt selve "x", men noe "x" er/har vært en del av -, er det vel ikke akkurat oppsiktsvekkende at "x" viser seg å være langt over 100 år...enig?

Innlegg redigert. (09-04-07 00:45)

Skrevet

Hei ova.

Det står vel ikke eksakt i stikkordet til hvem sitt jubileum løsningen ble restaurert? Det trenger ikke å være svarets eget, vel?

Terje

TerjeH

aha! Takk skal du ha!

Da satser jeg på objektet mitt.

ova

Annonse

Skrevet

TerjeH (21.27-innlegget):

Ja, det kan du si - men hva skal man egentlig gjøre når man har fått skikkelig "los" på løsningen, og t.o.m. greier å få verifisert på den hjemmeside der restaureringsobjektet naturlig hører hjemme at restaurering rent faktisk HAR funnet sted på ønsket tidspunkt - ja, faktisk på hele TO passende tidspunkter? Kryssordforfatter Teigland er ikke kjent for å knusle med kildene, hvilket gjør at man etter mitt syn bare må gripe fatt i enhver forsvarlig løsning straks den skimtes over horisonten.

Så sent som for en uke siden var det i Mesterkryss, selv om man holdt seg på den smale SNL-sti, fire mulige løsninger - to hovedvarianter som hver kunne kompletteres med to forskjellige landsbyer. Det er ikke alltid gitt at man sitter inne med fasit etter å ha løst dette kryssordet. I inneværende uke nærer jeg dog ingen tvil om at riktig svar er funnet, sett på bakgrunn av de opplysninger man finner på en viss hjemmeside.

ova:

Det ville overraske undertegnede om du, slik du beskriver ditt søk og det du har funnet ut om "x", ikke har funnet korrekt løsning. Og hvis du tenker over saken på ny: Når vi vet at "x" er blitt restaurert/ombygd bl.a. til et 100-årsjubileum for bortimot to mannsaldre siden - uansett om dette jubileum ikke gjaldt selve "x", men noe "x" er/har vært en del av -, er det vel ikke akkurat oppsiktsvekkende at "x" viser seg å være langt over 100 år...enig?

Innlegg redigert. (09-04-07 00:45)

Comeback Kid

Det gikk opp et lys for meg med Terjes svar.

Og etter det du her skriver, får jeg bekreftet at jeg er på rett hjemmeside !

Takk skal du ha.

ova

Gjest Comeback Kid
Skrevet

ova:

Ingen årsak. Undertegnedes kommentar om alderen på "x" fremstod sikkert som fullstendig overflødig etter TerjeHs innlegg, men jeg ble heftet en stund med "sivile gjøremål" midt i skrivingen, og så derfor ikke hans meget velformulerte bidrag før mitt eget innlegg var sendt av gårde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...