Gjest TerjeH Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Dette gjelder de to kryssende ordene 30 vannrett og 27 loddrett. Er det noen som har fått til denne kombinasjonen? I 30 vannrett (tidsrom) skulle jeg gjerne ha I som 4. bokstav, men det passer dårlig med 3. bokstav i 27 loddrett (mykt materiale), der jeg ganske sikkert vil ha en U. Disse to bokstavene er jo den "kryssende" bokstaven i de to ordene. Tips mottas med stående applaus og hamring på tastaturet. Mvh Terje
Gjest Skjye Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Hei, TerjeH. Din U er riktig. Ordsammensetningen til 30 vannrett (der du sikkert gjerne ville hatt NKLs turistdag) er av en eller annen grunn ikke inkorporert i de vanlige ordbøker, men er likevel medkommet i Nynorskordboka hos dokpro. Løsningsordet er altså presist hva vi nå for 28. dag på rad har. Mvh Skjye.
Gjest TerjeH Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Takk Skjye for enda et hjelpende innlegg fra deg. Stadig nye kilder å slå opp i. Fant det. Nå er jeg nesten flau. Selv uten ordbøker burde dette være løsbart, spesielt som du sier; i disse tider. Mvh Terje Innlegg redigert. (08-29-07 00:38)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå