Gå til innhold

Nøtta 34

Anbefalte innlegg

Gjest Gunnhild
Skrevet

Jeg har 3 (kanskje 4) sikre bokstaver,men likevel strever jeg for å finne ut av kongetittel.Har funnet et navn,et gresk navn for et par konger,men det er jo ikke tittel direkte.Nå har jeg også bladd meg gjennon Tanum uten resultat.Hvor bør jeg lete?

Fortsetter under...

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei Gunnhild :)

Løsningen finner du kun i SNL, og jeg regner med at du har søkt med stikkordet Kongetittel der og fått 18 treff ?

Dersom du utvider søket ved å skrive KONGETIT*, så får du treff på alle artikler som inneholder ordene Kongetittel - Kongetittelen - Kongetitler og Kongetitlene.

Du får nå 24 treff, og det kan jo være at "hunden er begravet" der et sted :-)

Innlegg redigert. (08-21-07 15:44)

Gjest Gunnhild
Skrevet

Takk for det,Odd Egil.Nå fant jeg bekreftelsen på den jeg hadde satt opp.Dessuten er det fint å lære nye søkemetoder for å komme litt videre.

Gjest solveig
Skrevet

er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan let etter - omtales i mange religiøse skrifter- jeg har o i første bokstav og r i den sistetakker på forhånd for svar

Skrevet

Hei

Tror du finner det i SNL. Bokstavene dine stemmer med min løsning. Egon

Skrevet

er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan let etter - omtales i mange religiøse skrifter- jeg har o i første bokstav og r i den sistetakker på forhånd for svar

Solveig

Løsninga er et svært kjent symbol innen flere religioner. I Kina er det ett av dyrene i den 12-årige tidssyklusen (dyrekretsen), og i kristendommen er symbolet f.eks. knyttet til evangelisten Lukas. Et godt råd Solveig, er at du søker i entall i snl.

om

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...