Gå til innhold

Mesterkryss 34

Anbefalte innlegg

Gjest Gunnhild
Skrevet

Er 4. bokstav i sykdom m , 2. i væske e, og 2. i avis n ? Nå har jeg holdt på med disse ordene i to døgn og skulle så gjerne kommet videre.

Fortsetter under...

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei Gunnhild :)

Stikkordet sykdom forekommer 2 ganger i dette kryssordet, og ingen av de har M som fjerde bokstav. Det er heller ikke N som andre bokstav i "har avis". E'en din i væske kan du beholde :-)

Gjest Gunnhild
Skrevet

Takk for det Odd Egil.Resultatet var at min vannrette sykdom ble refusert og jeg har enda mindre å bygge på.Hvor finner jeg den son er lodden (har bare andre bokstav å bygge på) og hvor finner jeg bergart (der har jeg to).Men noen er sikkert gale siden jeg har søkt overalt uten å finne svar.

Gjest Comeback Kid
Skrevet

Gunnhild:

LODDEN er tatt fra NRO, mens du finner BERGART i både Tanum og NRO. En lynrask sjekk avslørte at sistnevnte også er oppført i minst fire av de for undertegnede tilgjengelige hjelpemidler.

Gjest Gunnhild
Skrevet

Takk for de små drypp,Det kan hjelpe.Dessverre hadde jeg hengt meg opp i noen undermåls bjelker,men de er nå forkastet og jeg kan snegle meg videre.Jeg er snart halvveis og skal nok en gang saumfare hjelpemidlene for å finne ut av det innfløkte ordet som sier hva en avis har...

Gjest Comeback Kid
Skrevet

Gunnhild:

Anbefaler deg å foreta et nærmere studium av AVIS-stikkordets nøyaktige ordlyd.

NO er kilden for KAN BJELKER VÆRE.

Annonse

Gjest Gunnhild
Skrevet

Hei comeback Kid.Har gått gjennom 400 artikler på avis i SNL.Likedan enda flere hundre artikler på bokstavsøk.Jeg har 2/3 sikre bokstaver å jobbe ut fra t,e og n/e (2.,4. og 6.)Finner ingen ord som passer med hva eller hvem som har avis.Er ikke SNL tingen kanskje?

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei Gunnhild :)

Jeg tror ikke du finner "koblingen" mellom stikkord og løsningsord i noe oppslagsverk. Anbefaler at du studerer stikkordet med lupe, søker med de bokstavene du har funnet, og bruker fantasien :-)

Gjest Gunnhild
Skrevet

Hei Odd Egil. Takk for anbefalingen om å løsrive meg litt.Da gikk den i boks.

Gjest Aveline
Skrevet

Ang. "en slik er trekantet"......

Blir løsningen knyttet opp mot en av primærnæringene våre?

vh.

Aveline

Skrevet

Er 4. bokstav i sykdom m , 2. i væske e, og 2. i avis n ? Nå har jeg holdt på med disse ordene i to døgn og skulle så gjerne kommet videre.

Til Elna: Hehe!

Gjest Aveline
Skrevet

Nei,du må høyere opp.

Æsj, så dumt det var da.......Har nemlig funnet navnet på et redskap som skal festes trepunktlig...(iflg.leksikon)

Resten av hjørnet hadde gått så fortreffelig opp.....

Uansett, takk Elna!*

vh.

Aveline

• 2 uker senere...

Annonse

Skrevet

Jeg sliter fremdeles med "har avis". Jeg har et par alternativer, men får dem ikke til å gå opp med instrument eller fugl. Har det noe med horoskop å gjøre, alternativt trykking?

Skrevet

Hei, Denise.

Løsningsordet har hverken med horoskop eller trykking å gjøre.

Kanskje kan det være til hjelp for deg om jeg nevner at det avis det her er tale om, i treff ved Google-søk eller i avisannonser oftest fremtrer i form av Avis eller AVIS.

Mvh Skjye.

Skrevet

Tusen takk, Skjye, DA løsnet det her! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...