Gå til innhold

Kryssordbladet nr 5 - Småen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet mistrøstig vær i ferien har jeg gjettet meg gjennom det meste av kryssordblader, men på denne oppgaven står jeg helt fast.

Her skal man frem til en stat i Europa på 6 bokstaver, men jeg skjønner ikke bæret. (ikke mye molter i år forøvrig på våre trakter)

For de som ikke har kryssordet skal jeg prøve å tegne oppgaven.

---S--

--O---

---B--

--N---

---D--

--E---

Ved å fylle inn (lage vannrette ord av oppgitte bokstaver i diagrammet (6x6 ruter) sammen med følgende ord

ARK, DE, DRA, IN, LAG, LI, NE, OPP, SI, STA, TE, VED, skal man komme fram til en stat i Europa diagonalt fra øverste venstre hjørne til nederste høyre.

Noen som har klart denne "utfordringen"?

Terje

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg forstår ikke forklaringen din. Hvordan skal man bruke de oppgitte 12 ordene. Skal de stå foran og bak de oppgitte bokstavene. Hva med loddrett?

Hjelper det at NKL oppgir 12 stater i Europa med 6 bokstaver? (Søk med: stat i europa,6 )

Innlegg redigert. (08-13-07 19:56)

Skrevet

Jeg forstår oppgaven slik at de oppgitte ordene skal settes inn vannrett før og etter den bokstaven som er oppgitt i hver linje slik at hver vannrette linje blir ett komplett ord på seks bokstaver feks: I nederste linje kan man sette inn SI og STA og får SIESTA. Da vil staten slutte på A, hvilket ikke er unaturlig.

Loddrett spiller det ingen rolle hva det blir.

Har sjekket alle 12 statene, men kan ikke finne noen som passer. Det er det som er så frustrerene. Trodde dette var en enkel oppgave men J. T. Stien kan jo også være vrien av og til.

Mvh Terje

Skrevet

Jeg har grublet på ditt problem og jeg tror dette må være en uløselig oppgave, en feil i bladet. Kanskje er diagrammet fra en oppgave og ordene fra en annen, eller hva du skal frem til som er noe annet. Det finnes ikke noen stater i Europa som passer her! I så fall må det være noen ukjente delstater i Russland eller Tyskland f.eks. Du får vente til bladet med løsningene kommer, det er jo ikke til å holde ut dette ikke blir oppklart! Står det noen e-postadresse til redaksjonen i bladet? Det går jo an å be om en forklaring.

Skrevet

Ja, virkelig irriterende. Jeg hade mest lyst til at det skulle bli Latvia, men den går ikke.

Utgiver er Egmont serieforlag, og der ringer en telefon en av de nærmeste dagene.

Mvh Terje

Skrevet

Er egentlig usikker på om jeg burde ha lagt disse innleggene under et annet forum, men for spesielt interesserte kommer her siste innlegget (bær over med meg?).

Har fått svar fra en meget hyggelig dame på forlaget i dag om at de oppgitte ordene var feil. Riktige ord skal være: AP, ARA, ER, IS, KAN, MI, NES, OM, SEL, SI, STA, TEK.

Bokstavene i diagrammet var riktige. Og da ble de plutselig veldig greit.

Hilsen Terje

Annonse

Skrevet

Kjekt å få dette bekreftet. (Men når dettte forumet er for Hjemmet, kunne du jo lagt innlegget ditt i forumet Kryssordhjelp.)

Innlegg redigert. (08-14-07 21:41)

Skrevet

Grunnet mistrøstig vær i ferien har jeg gjettet meg gjennom det meste av kryssordblader, men på denne oppgaven står jeg helt fast.

Her skal man frem til en stat i Europa på 6 bokstaver, men jeg skjønner ikke bæret. (ikke mye molter i år forøvrig på våre trakter)

For de som ikke har kryssordet skal jeg prøve å tegne oppgaven.

---S--

--O---

---B--

--N---

---D--

--E---

Ved å fylle inn (lage vannrette ord av oppgitte bokstaver i diagrammet (6x6 ruter) sammen med følgende ord

ARK, DE, DRA, IN, LAG, LI, NE, OPP, SI, STA, TE, VED, skal man komme fram til en stat i Europa diagonalt fra øverste venstre hjørne til nederste høyre.

Noen som har klart denne "utfordringen"?

Terje

Jeg synes dette bare var morsomt

Olé !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...