Gjest Aspen Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen
Gjest Alf Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei, Du mener vel NO? Prøv det enkleste, NKL. Ikke kam. Alf
Gjest bøgga Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 kan noen si meg hvor jeg finner forsterket sultfølelse,har lest om alle spiseforstyrrelser som omhandler forsterket sultfølelse uten å finne rette ordet.har bok.-i-i-m-n-.kansje noen er feil?
Gjest Odd Egil Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei Bøgga :) Løsningen finner du i medisinsk ordbok, og så vidt jeg kan se i farten : KUN der. Bokstavene dine stemmer på en prikk.
Gjest jas Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen Forsterket sultfølelse. Har tilganng til Medisinsk leksikon, men finner ikke et ord der som passer med de angitte bokstaver. Hmmm. Merkelig.
Gjest Odd Egil Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei Jas, Jeg fant ordet i Medisinsk Ordbok ( Ordnett )
Gjest pe-inge Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen Misbruker? Har K som andre og B som fjerde og undres på om det har noe for seg. Er takknemlig for bekreftelse på om dette er riktig eller om jeg er helt på jordet. "Misbrukeren" jeg kan få fram virker noe tvilsom. Mvh pe-inge
Gjest Svein Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen På an igjen! Med fare for å bli utropt til ”narr/klovn” av en viss selvutnevnt sirkusdirektør, kan jeg fortelle at alle løsningsordene i denne oppgaven er å finne i de oppslagsverkene som kryssordmakeren pleier å benytte – noe kryssordmakeren forøvrig fortjener ros for. Det burde derfor være unødvendig å få i gang enda en spørretime i likhet med de vi har opplevd omkring de siste utgavene av Mesterkryss og Nøtta. Til Pe-Inge: Begge bokstavene dine er feil!
Gjest pe-inge Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen Svein. Jeg har ikke tenkt å dra igang en spørretime, har heller ikke vært særlig aktiv i de foregående, og synes også at det har utartet en del. Jeg ba bare om en bekreftelse på det jeg hadde mistanke om at jeg var på villstrå og det bør vel kunne aksepteres. Det har jeg fått og sier hjertelig takk for det. Så nå er det på an igjen med friskt mot. Mvh pe-inge
Gjest bøgga Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 hei.takk til deg odd-egil,jeg sliter med jernbaneendepunkt.er bokst.---u-a-e-.riktig eller er de feil?
Gjest Odd Egil Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Hei Bøgga, Kun E'en din er korrekt dersom min løsning er fasit :) Men det har flere ganger vært alternative løsninger i Mesterkryss, så jeg skal ikke avvise dine bokstaver.
Gjest bøgga Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 jeg hadde mistanker om det,ja.takker igjen.
Gjest Gunnhild Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Tror jeg har vaset med skikkelig inn i nederste venstre hjørne.På misbruker har jeg tre alternativer der andre bokstav er e eller o,men da går det ikke med kjøretøy der jeg har bl.a r som sjette.Tror ikke NKLs forslag på virus holder.Noen som har noen hjelpende kommentarer?Hvor skal jeg lete?
Gjest Comeback Kid Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen bøgga: Glem u-en og a-en, her er bare en løsning mulig. Foreslår at du først tar deg av SLANGE, hvilket skulle være overkommelig - dette løser opp mye av motstanden i hjørnet. Jernbaneendepunktet finnes deretter enten ved å krongle litt i SNL, eller ved sammenkobling av geografiske kunnskaper og en rimelighetsbetraktning. Gunnhild: Viruset befinner seg i Tanum (nyeste utgave), kjøretøyet i SNL. Sistnevnte fordrer en smule leting, såfremt ikke hukommelsen brått skulle komme deg til unnsetning. Har man alle de fire kryssende bokstavene, åpenbarer det seg for øvrig en "jukselapp" som fører rett i mål.
Gjest Gunnhild Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Til Comeback Kid.Jeg har prøvd meg på viruset i Tanum.Gått systematisk gjennom hele boka med bokstav nr,2 som er sikker samt de tre alternativene for bokstav nr,4.Det eneste er en av de fra NKL som jeg har forkastet som i Tanum forklares med mikroorganisme som forårsaker sykdom.Det kan vel ikke være denne du mener??(I så fall ryker det lange ordet for pungdyr)Hvis det er et annet i Tanum,ja da må jeg ha blunket akkurat en gang for mye.
Gjest fastein Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Gunnhild Ordet står nok i Tanum,men er lettere å finne i Bokmålsordboka.Der er det forklart. Fastein
Gjest Gunnhild Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Takk til Fastein.Så enkelt og jeg som har strevd i flere timer med Tanum.Det er nok enklere enn man av og til gjør det til.Ikke rart jeg aldri kommer helt i mål med oppgaven.Nå sitter jeg med kjøretøy som Comeback Kid sier jeg kan finne i SNL.Det eneste jeg finner der er en motorsykkelkonkurranse,Men det er jo ikke et kjøretøy.
Gjest Comeback Kid Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Gunnhild: Undertegnede ble mildt sagt en smule forbløffet tidligere i dag da en rask sightseeing i diverse kilder avslørte at både SNL, NRO og NO var kjemisk frie for dette plagsomme "smittestoff". Når så Tanum viste seg å være "belemret" med skadeforgjøreren, regnet jeg med at dette var kilden. Det falt meg ikke inn at dette ord skulle trenge noen definisjon. Men beklager hvis du ble forledet inn på en unødvendig lang ferd mot løsningen. Dog skulle vel viruset uansett gi seg selv med utgangspunkt i en 100 % sikker annenbokstav, en fjerde hvor en av de tre hovedmistenkte viser seg å være den korrekte bokstav, og en sjette som er praktisk talt like sikker som nr. 2? Når det gjelder det gjenstridige kjøretøyet, så har du helt sikkert hørt ordet før, men det er neppe helt enkelt å dra opp av hatten uten videre. Det er iallfall ingen overdrivelse å si at dette kjøretøyet er blitt fraktet en lengre distanse enn det har kjørt på egenhånd. Innlegg redigert. (08-14-07 02:38)
Gjest Gunnhild Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Tror jeg har vaset med skikkelig inn i nederste venstre hjørne.På misbruker har jeg tre alternativer der andre bokstav er e eller o,men da går det ikke med kjøretøy der jeg har bl.a r som sjette.Tror ikke NKLs forslag på virus holder.Noen som har noen hjelpende kommentarer?Hvor skal jeg lete? Takk til de gode hjelpere.Jeg har kommet over halvveis i oppgaven og for meg er det godt nok.Tatt i betraktning at oppgavene har øket i vanskegrad det siste.Nå skal jeg starte på 33 og jeg trenger vel noen puff der også med tid og stunder .
Gjest punky Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Har ikke lyst til å spørre, men har stått på stedet hvil i flere dager. Skal jeg droppe L som 6. bokstav i rett, ca. midt i oppgaven, vannrett?
Gjest Undrer Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Ja, ettermin løsning er den feil. Bandasje er feil da, tenk på noe som det tyter noe ut av når man klemmer på den. Undrer
Gjest Tanja Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Har ikke lyst til å spørre, men har stått på stedet hvil i flere dager. Skal jeg droppe L som 6. bokstav i rett, ca. midt i oppgaven, vannrett? Hei.Punky! Jeg har A som 6 og L som 7. i rett,men jeg er ikke ferdig med oppgaven. Jeg er ferdig med høyre siden.så jeg er temmelig sikker på at ordet mitt er riktig.bandasje fant jeg i med.ordbok ,tror det er en fingerbandasje, mvh Tanja
Gjest zone Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Hei! Kilden for kammer, kan det være MO? Aspen Er det noen som kan hjelpe meg med misbruker.Jeg har -c-b-n-k-. Er det riktige bokstaver? Og i tilfelle enten eller,et lite(stort)hint. mvh.zone
Gjest Comeback Kid Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 zone: Kun N-en er bevaringsverdig. Dine opplysninger indikerer sterkt at du har korrekte svar på PUNGDYR og BETYR "ØYENE I LE", hvilket utgjør en utmerket ramme for å bryte gjennom dette hjørnets forsvarsverker. Her skal skisseres to mulige fremdriftsplaner: Plan A: Søk først å finne noe på VÅPEN som gir en tilforlatelig åttendebokstav i MISBRUKER, og notér i hodet eller på papiret de alternativer for MISBRUKER som passer med denne (disse) bokstav(er). Prøv deretter å "lese" hva VIRUS blir - når du først "ser" dette for ditt indre, vil du overhodet ikke være i tvil (formoder jeg, da) om at du har funnet riktig ord. KAN STOFF VÆRE vil med tre sikre, kryssende bokstaver være piece of cake, og dermed gjenstår kun KJØRETØY. Her må du støtte deg enten på egen hukommelse og bokstaveringsferdigheter (sannsynligheten for at du har sett løsningsordet på trykk er tilnærmet 100 prosent hvis du ikke er uforskammet ung, det er ikke noe obskurt ord i den forstand) eller på søk i SNL. Plan B, noe raskere: Gå rett på VIRUS - det skulle være overkommelig også uten (eller bare med et raskt) sideblikk til MISBRUKER å "se" løsningsordet med de bokstaver du allerede har. Går VIRUS inn, er de resterende ord - unntagen KJØRETØY - i praksis ren utfylling for en erfaren løser. NB: Det foreligger ytterligere søkemuligheter på flere av ordene som gjør at hele dette hjørnet nærmest løser seg selv bare PUNGDYR er i hus, men siden disse er mer enn tilstrekkelig eksponert fra før, ser jeg ingen grunn til ytterligere å henlede oppmerksomheten mot dem. For det var vel hint, ikke henvisning til fasit, du ønsket, zone? Innlegg redigert. (08-18-07 03:12)
Gjest punky Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Ja, ettermin løsning er den feil. Bandasje er feil da, tenk på noe som det tyter noe ut av når man klemmer på den. Undrer Hadde hengt meg opp i bandasjen min, og dermed L. Har nå funnet den og mener den var med i en oppgave for ikke så alt for lenge siden, men tiden flyr jo fort. Tok tid å lete seg fram med så mange alternativer på 2.bokst., men letingen ble kronet med hell og da forsto jeg hentydningen din også.Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå