Gjest Comeback Kid Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Hei! Slutter meg til Sigurd og de andre som mener at Odd Egils tips ikke akkurat var noe fasit-svar. Jeg har enda ikke funnet svaret pga dette tipset. Og ironi skjønner vel alle vi som løser kryssord. Jeg oppfattet Odd Egils tilsvar som ironisk, iallefall. Mener også at Egons løsning må kunne godtas. Mvh Odd Inge Enig med Skjye - nærmere ren fasit enn dette kommer man ikke. Har selv ikke løst kryssord i det hele tatt på fem år, men i går tok lysten overhånd - nettopp da diskusjonen om Mesterkryss 31 tok fart. Etter å ha "spist" Allersnøtten og Mesterkryss, gikk jeg inn og leste dette nå meget omtalte, og meget tydelige, tipset. Selv undertegnede, som brukte Ordnett og NKL under oppgaveløsning for aller første gang i går, så umiddelbart at det ville tatt ca. 10 sekunder å få løsningsordet til REDUSERT opp på skjermen ved å følge ledetråden som ble gitt. (Prøvde det t.o.m. nå i sted for å se om alt fungerte som det skulle. Det gjorde det. På de estimerte 10 sekundene.) For meg er det ubegripelig at løsere som ellers synes å være erfarne brukere av disse nye Internett-hjelpemidlene, ikke finner ut av dette.
Gjest odd Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Hei der ute! Har noen tips å gi ang. plastmasse? Jeg har E som 2. bokstav og en usikker I som 4. Hilsen Sgurd Det er tydelig at det er flere som som har sett seg lei på middelmådighetene som dominerer denne siden, og sier fra. Men at du har "spist" Allersnøtten og Mesterkryss, tviler jeg på - selv om du er svær i kjeften. Det trenges nok mer enn en "Big Bite" for å ta førstnevnte, selv om mester'n er slukt i ett jafs. Det har blitt en slags uskikk på disse sidene, at straks det legges ut et løsningsforslag, dukker det opp en velmenende hjelpesmann med sine teskjeer, og detaljforklarer forslagene. Jeg skjønner godt at det reageres. Takk for en frisk ytring, Comeback Kid! Jeg sier meg enig. odd
Gjest Odd Egil Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Det var da utrolig mange "natteravner" som skriver på samme måte, har samme internettleverandør, og som er enig med hverandre !? Det blir litt for dumt å diskutere ting når noen benytter flere nicknavn for å støtte sine egne meninger. La oss går løs på nr. 32, og hjelpe hverandre som før :-)
Gjest Comeback Kid Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Odd: Det hender jo at man sitter svært lenge ved matbordet når man spiser, og Allersnøtt-gomlingen var i så måte et ekstremtilfelle for undertegnede - regner dog med at kjevene vil arbeide noe raskere hvis de kommer i mer jevnlig bruk. Mesterkryss var en passende dessert etter hovedmåltidet. Odd Egil: Også undertegnede anser en smule paranoia for å være sunt, men jeg kan opplyse at jeg hverken ER Skjyes eller Odds alter ego, eller har KONSPIRERT med noen av dem om innholdet på denne tråden. Ikke kjenner jeg dem, heller. I mitt første innlegg meddelte jeg mitt syn på graden av hjelp ditt tips innebar, dette fordi det til min forbauselse var mange som gav uttrykk for at det ikke førte til noe gjennombrudd. Jeg er fortsatt like forundret over dette. Jeg sa ingenting om hva jeg mener om denne type hjelp, og gjør det ikke nå heller. Mitt poeng var kun at selv en som er helt fersk hva angår kryssordløsning med Ordnett + SNL og NKL (og fullstendig uten datakompetanse), var i stand til umiddelbart å finne svarordet ut fra dine opplysninger.
Gjest Undrer Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Hei, Undrer på hvor lang tid du brukte på desserten? Hvilke hjelpemidler har/brukte du? Jeg har en gang klart Mesterkryssord på under en time, må ha vært under over alle undrer! Hvis du er så flink, så har vi en ny "guru" her, det er flott. Kanskje du er flink til å lage "kryptiske" tips. Mvh Undrer
Gjest Aveline Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Som vi sier her i Østfold: Skjærp dere guttær!!! Det er vanskelig å tro at IQ,n virkelig kan tippe over til et slikt lavmål
Gjest Skjye Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Det var da utrolig mange "natteravner" som skriver på samme måte, har samme internettleverandør, og som er enig med hverandre !? Det blir litt for dumt å diskutere ting når noen benytter flere nicknavn for å støtte sine egne meninger. La oss går løs på nr. 32, og hjelpe hverandre som før :-) Hei, Odd Egil. Til din antydning om at "noen" benytter flere nicknavn (det er det forsåvidt flere i Forumet som av ubegripelige årsaker gjør, men neppe noen av oss du sikter til): Jeg seiler ikke under mer enn ett flagg: Samtlige av mine Forum-innlegg gjennom tidene er signert Skjye, presis slik mine fremtidige innlegg også vil fremstå. Mvh Skjye.
Gjest odd Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Hei der ute! Har noen tips å gi ang. plastmasse? Jeg har E som 2. bokstav og en usikker I som 4. Hilsen Sgurd Til Odd Egils hentydninger om bruk av flere nicknavn/ pseudonymer: Jeg har helt fra starten av i dette leksikonet kun brukt Odd som forfatternavn. Det vil jeg fortsette med. odd
Gjest Comeback Kid Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Som vi sier her i Østfold: Skjærp dere guttær!!! Det er vanskelig å tro at IQ,n virkelig kan tippe over til et slikt lavmål Undrer: Gurustatus er ikke på undertegnedes agenda, men det kan jo allikevel gå an å legge ut (selvsagt forsiktige) hint eller ledetråder til en oppgave når situasjonen tilsier det. Uten at noen stoppeklokke var i gang, gikk det anslagsvis ca. 45 minutter fra startblokk til målseil (...!) på Mesterkryss. (Nytter ikke å spørre om Allersnøtten, da jeg i tilfelle kommer til å ”plead the 5th”.) Av hjelpemidler disponeres vel det aller meste som var tilgjengelig pr. 2000-2001, i tillegg til at jeg nylig bevilget meg siste Tanum og altså også har tilgang på SNL/Ordnett (ikke alle bøkene, men tydeligvis det som behøvdes for angjeldende oppgave) og NKL. Det er mulig det skyldes uerfarenhet i håndtering av de tre nevnte Internett-tilbud, men det var iallfall uvurderlig i tillegg å ha ”Stor kryssordbok”, ”KryssordExperten”, ”KryssordLeksikon” (alle Daniel Danielsen, utgitt 1997-2000) og ”KryssordAssistenten” (Jon E. Rawell, 1999) på bordet under de omtalte kryssordanstrengelser.
Gjest Tiny Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Til Odd Egils hentydninger om bruk av flere nicknavn/ pseudonymer: Jeg har helt fra starten av i dette leksikonet kun brukt Odd som forfatternavn. Det vil jeg fortsette med. odd Står fast på "dyrkes i Sør-Norge". Noen tips å få?
Gjest Comeback Kid Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Står fast på "dyrkes i Sør-Norge". Noen tips å få? Tiny: Kilde for dette ordet er en av bøkene i basispakken i Ordnett. Du vil ikke være i tvil når du finner det.
Gjest terge Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Står fast på "dyrkes i Sør-Norge". Noen tips å få? gå i aschehoug leksikon
Gjest Aspen Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Undrer: Gurustatus er ikke på undertegnedes agenda, men det kan jo allikevel gå an å legge ut (selvsagt forsiktige) hint eller ledetråder til en oppgave når situasjonen tilsier det. Uten at noen stoppeklokke var i gang, gikk det anslagsvis ca. 45 minutter fra startblokk til målseil (...!) på Mesterkryss. (Nytter ikke å spørre om Allersnøtten, da jeg i tilfelle kommer til å ”plead the 5th”.) Av hjelpemidler disponeres vel det aller meste som var tilgjengelig pr. 2000-2001, i tillegg til at jeg nylig bevilget meg siste Tanum og altså også har tilgang på SNL/Ordnett (ikke alle bøkene, men tydeligvis det som behøvdes for angjeldende oppgave) og NKL. Det er mulig det skyldes uerfarenhet i håndtering av de tre nevnte Internett-tilbud, men det var iallfall uvurderlig i tillegg å ha ”Stor kryssordbok”, ”KryssordExperten”, ”KryssordLeksikon” (alle Daniel Danielsen, utgitt 1997-2000) og ”KryssordAssistenten” (Jon E. Rawell, 1999) på bordet under de omtalte kryssordanstrengelser. Hei Comeback Kid! Hvordan "plead the 5th"? (Hva vil det si omtrent?) Aspen
Gjest Comeback Kid Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Morn, Aspen. I amerikanske filmer/TV-serier hender det ofte at en person mistenkt/tiltalt for en forbrytelse (eller som bare er et vitne i saken, for den saks skyld) nekter å forklare seg med henvisning til den amerikanske grunnlovens 5th Amendment. Ifølge dette tillegget kan man nekte å uttale seg om forhold som på det daværende eller et senere tidspunkt kan komme til å inkriminere en selv. Ettersom undertegnede, forhåpentlig ved et unntagelsestilfelle, brukte "kriminelt" lang tid på å forsere Allersnøttens små og store komplisertheter denne gangen, prøvde jeg på en humoristisk måte å gi uttrykk for at jeg ikke akkurat brenner etter å meddele allmennheten nøyaktig hvor lenge jeg løp rundt og stadig satte benkrok på og blamerte meg selv før diagrammet omsider var utfylt.
Gjest punky Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 gå i aschehoug leksikon Er det tips å få ang. frustrert frue, er nest siste bokst. en A ?
Gjest bøgga Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Er det tips å få ang. frustrert frue, er nest siste bokst. en A ? ja,det er navnet til rollefiguren.
Gjest terge Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Er det tips å få ang. frustrert frue, er nest siste bokst. en A ? TV-2 hjelper deg
Gjest bøgga Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Da var jo den bokst. grei,men........... bare skriv frusterte fruer på kvasir på startsiden
Gjest Aspen Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Morn, Aspen. I amerikanske filmer/TV-serier hender det ofte at en person mistenkt/tiltalt for en forbrytelse (eller som bare er et vitne i saken, for den saks skyld) nekter å forklare seg med henvisning til den amerikanske grunnlovens 5th Amendment. Ifølge dette tillegget kan man nekte å uttale seg om forhold som på det daværende eller et senere tidspunkt kan komme til å inkriminere en selv. Ettersom undertegnede, forhåpentlig ved et unntagelsestilfelle, brukte "kriminelt" lang tid på å forsere Allersnøttens små og store komplisertheter denne gangen, prøvde jeg på en humoristisk måte å gi uttrykk for at jeg ikke akkurat brenner etter å meddele allmennheten nøyaktig hvor lenge jeg løp rundt og stadig satte benkrok på og blamerte meg selv før diagrammet omsider var utfylt. Hei igjen! Takk skal du ha for grei forklaring. Da vet jeg at jeg ikke vil ha behov for denne "amendment". Lurer forøvrig på om ikke nøkkelordet "vind" er mer korrekt enn "pust" hvis man skal være pirkete Aspen
Gjest punky Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 bare skriv frusterte fruer på kvasir på startsiden Bøgga, takk for hjelpa, har aldri søkt der før, nå lærte jeg noe nytt
Gjest Tiny Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Prøv med magemiss Nei, dette virker helt kaudervelsk. Magemiss finnes ikke i Aschehoug, det eneste jeg har funnet på Google er at det er et amerikansk dataspill. (Ordnett har jeg ikke abonnert på.) Er det en plante?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå