Gå til innhold

Noe å bryne seg - 31

Anbefalte innlegg

Gjest Aveline
Skrevet

Sitter og funderer over ordet LEGSTER. Jeg har løst alle bokstavene , med unntak av den første - og jeg ser klart hva løsningen må bli. Men jeg kan altså ikke finne nøkkelordet noen steder......andre som har?

Lurer også på om man kan kalle "armen" for BENET? Det er da vitterlig det som kommer frem.....

Og med det samme jeg "har ordet"....Er det flere enn meg som har problemer med det loddrette ordet helt til venstre i "pusle 2"..... Alle forslag ender på N, men det går da ikke? Det bør ende på D, eller S....eller?

Jeg ber ikke om løsning, bare spør om noen har løst det?

mvh.

Aveline

Fortsetter under...

Gjest Undrer
Skrevet

Kanskje dette forklarer noe? SNL ,Ordnett

legster (subst.)

Bøyningsformer: et ; pl. ub. ell. -stre ;

--------------------------------------------------------------------------------

dial. , jegerspr. sted i det fri hvor folk ell. dyr har gjort sig soveplass og overnattet:

Kjenner ikke kryssordet.

Undrer

Gjest Tanja
Skrevet

Sitter og funderer over ordet LEGSTER. Jeg har løst alle bokstavene , med unntak av den første - og jeg ser klart hva løsningen må bli. Men jeg kan altså ikke finne nøkkelordet noen steder......andre som har?

Lurer også på om man kan kalle "armen" for BENET? Det er da vitterlig det som kommer frem.....

Og med det samme jeg "har ordet"....Er det flere enn meg som har problemer med det loddrette ordet helt til venstre i "pusle 2"..... Alle forslag ender på N, men det går da ikke? Det bør ende på D, eller S....eller?

mvh.

Aveline

Hei Aveline!

Jeg har løst oppgaven............et verb som slutter på S

mvh Tanja

Skrevet

mvh.

Aveline

Til Aveline

Ordet legster er nøkkelordet, og står i Norsk riksmålsordbok og i Gyl.-72. I sistnevnte forklares det slik: legster = leirplass. (Det står ikke nevnt i SNL). Flertallsformen er ifølge NRO LEGSTER eller LEGSTRE. Det er kanskje det du stusser over.

armen = lenet (og står i NKL).

Innlegg redigert. (07-30-07 18:30)

Gjest Aveline
Skrevet

Jeg var visst litt for tidlig ute med å bli oppgitt over oppg. denne gang. Tusen takk for all nyttig info. "Leiplasser" hadde jeg for så vidt klart for meg, men at jeg ikke skjønte at armen skulle bli LENET....(uff...rød i kinna)

Og så er det bare å finne frem til dette verbet da, Tanja....Takk for S,n

mvh.

Aveline

Gjest Odd Egil
Skrevet

Hei Aveline,

Puslekryss2 var litt vrien, og jeg regner med at du har en T som første bokstav oppe til venstre ?

Det er feil ; forsøk med M, og det vannrette ordet finner du i bokmålsordboken.

Lykke til :-)

Annonse

Gjest Avelinee
Skrevet

Takk skal du ha, Odd Egil......Men det tok meg faktisk bare noen få sekunder å se hva det skulle bli da jeg ble tipset av Tanja...

Jo, jeg ble først opphengt i toneverdenen...S*

mvh.

Aveline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...