Gå til innhold

Mesterkryss nr 30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle gode hjelpere.

Kan noen si meg om sender skal ha ? L eller K ?t?O?G? og om lydordet er det ordet som kommer opp i SNL. Kan noen også bekrefte om bokstav 2 er r og 4 er s i søtningsmiddel.

Per Roger

Bare en kommentar til diskusjonen om øret/ørret. jeg kan ikke skjønne at det kan ha noe med ørret å gjøre. I såfall har jeg feil løsning, men har fått alt til å stemme ellers.

Mvh Erik

Gjest Tanja

Hei Tanja!

Tusen takk! Nå skal jeg klare resten selv om jeg ikke har ordnett.

Mvh Sigurd

Hei Erik!

Jeg leste om fiskers anatomi,noen av dem har faktisk en forenklet utgave av det mennesket har,Bjarne har heldigvis opplyst at det er feil i

oppgaven,men her går det jo både med øret og ørret!!!!!!

Nå er det natta.sov godt alle sammen!

Annonse

Gjest Odd Egil

Bare en kommentar til diskusjonen om øret/ørret. jeg kan ikke skjønne at det kan ha noe med ørret å gjøre. I såfall har jeg feil løsning, men har fått alt til å stemme ellers.

Mvh Erik

Hei Erik,

Jeg tror heller ikke at fasit-svaret har noe med ørret å gjøre, men jeg fant et annet ord som fins (eller mer korrekt ; forekommer i ørret ) og løste oppgaven med det som utgangspunkt.

Dette ordet er FURUNKLER (byller) som opptrer ved sykdommen furunkulose, og i artikkelen i SNL står det at sykdommen ble oppdaget i Norge i 1964 i et regnbueørretoppdrett.

Og det morsomme var jo at oppgaven kunne løses med begge de alternativene.

Takk til Bjarne for oppklaringen, så får vi håpe det ikke kommer flere korreksjoner, og at vi må begynne å lete etter ; "Fins i ØLET".

Da gir jeg opp :-)

Hei alle gode hjelpere.

Kan noen si meg om sender skal ha ? L eller K ?t?O?G? og om lydordet er det ordet som kommer opp i SNL. Kan noen også bekrefte om bokstav 2 er r og 4 er s i søtningsmiddel.

Per Roger

HJELP !!!!!!!

Hei er det noen der ute som kan hjelpe meg ??????

Står fast på "springer ut i Tibet". Kan noen gi meg hint ?

Hva springer ut i Tibet ?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...