Gå til innhold

Ukens Nøtt 29

Anbefalte innlegg

Gjest Odd Inge

Hei! På 21 V får jeg OVUM, men får det ikke til å passe med 16 L. Det hadde passet bedre med en A istedenfor U her. Hadde stikkordet vært "eggformet" istedenfor "egg", hadde det gått opp. Finner nemlig ikke 15 V når svaret på 16 L begynner på R. Hadde helst sett at 16 L begynte med en G. Noen som har samme problem eller tips her?

Mvh Odd Inge

Innlegg redigert. (07-18-07 22:00)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/10035-ukens-n%C3%B8tt-29/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Gjest mulle

Hei! På 21 V får jeg OVUM, men får det ikke til å passe med 16 L. Det hadde passet bedre med en A istedenfor U her. Hadde stikkordet vært "eggformet" istedenfor "egg", hadde det gått opp. Finner nemlig ikke 15 V når svaret på 16 L begynner på R. Hadde helst sett at 16 L begynte med en G. Noen som har samme problem eller tips her?

Mvh Odd Inge

Innlegg redigert. (07-18-07 22:00)

Sigurd.

Du hadde -S-B-. Hvis du skriver inn -S-B- her på NKL, får du 7 treff. (Du kutter ut haken på "Søk med spørreord" og skriver inn ,5 (komma 5) der du skal angi søkeord fordi løsningen har 5 bokstaver.)

Hvis du klikker på de 7 treffene, vil du se at TSUBA er løsningen: parerplate, som er en "del av sverd". I alle fall kan du undersøke om ordet er en del av sverd. Du kan lese en forklaring på SNL hvis du skriver inn parerplate der. Du ser også at de fleste av de 7 treffene ikke kan være løsningen på 5V i kryssordet, og søkingen blir lderfor lettere. Da kan du også få løsningen på mistanke, men "mistanken" kan for sikkerhets skyld sjekkes.

( Ber om unnskyldning hvis dette ble unødvendig - men siden du er ny.... )

mulle

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/10035-ukens-n%C3%B8tt-29/#findComment-42279
Del på andre sider

Gjest Sigurd

Sigurd.

Du hadde -S-B-. Hvis du skriver inn -S-B- her på NKL, får du 7 treff. (Du kutter ut haken på "Søk med spørreord" og skriver inn ,5 (komma 5) der du skal angi søkeord fordi løsningen har 5 bokstaver.)

Hvis du klikker på de 7 treffene, vil du se at TSUBA er løsningen: parerplate, som er en "del av sverd". I alle fall kan du undersøke om ordet er en del av sverd. Du kan lese en forklaring på SNL hvis du skriver inn parerplate der. Du ser også at de fleste av de 7 treffene ikke kan være løsningen på 5V i kryssordet, og søkingen blir lderfor lettere. Da kan du også få løsningen på mistanke, men "mistanken" kan for sikkerhets skyld sjekkes.

( Ber om unnskyldning hvis dette ble unødvendig - men siden du er ny.... )

mulle

Hei mulle!

Tusen takk for nyttig informasjon. Dette visste jeg ikke. Man lærer så lenge man lever/løser kryssord. Jeg vil gjerne gi hjelp igjen hvis jeg får en sjanse.

Mvh Sigurd

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/10035-ukens-n%C3%B8tt-29/#findComment-42281
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...