Gjest Gunnhild Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har som vanlig tullet meg bort (tror jeg da).Hvor mange t-er skal det være i plagg og er italieneren et navn på en som levde for flere hundre år siden? Jeg har noen andre alternativer når det gjelder plagg,men da ryker den gamle perioden.
Gjest Elna Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Hvis svaret på italiener er navn på person,så har SNL hele 5 forskjellige forslag. Kanskje det er noe annet de mener?
Gjest Svein Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har som vanlig tullet meg bort (tror jeg da).Hvor mange t-er skal det være i plagg og er italieneren et navn på en som levde for flere hundre år siden? Jeg har noen andre alternativer når det gjelder plagg,men da ryker den gamle perioden. Mange vil nok synes at italieneren har vært aktiv i hundre år! Vil samtidig nytte høvet til å gi kryssordmakeren Stor anerkjennelse for denne oppgaven!
Gjest Elna Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Til Svein. Jeg har: 1) forfatter på 1900-tallet 2)matematiker og lege på 1500-tallet 3)komp. & organist på 1300-tallet 4)fiolinist & komp. på 1700-tallet 5)en fotballspiller født i 1968. Jeg regner med du mener sistnevnte siden han har rekorder i antall kamper.Men hvorfor er han et bedre forslag enn de andre ? Det er ofte et problem å velge det "beste" av flere alternative løsningsord.
Gjest Svein Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 For så vidt enig med deg. Men mitt valg er ifølge min bedre halvdel så italiensk noen kan bli! Men valget er ditt!
Gjest Gunnhild Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har på plagg følgende som jeg lurer på er riktig siden jeg ikke finner løsning noen steder : _ t _ t _ Tror den første t kan byttes ut med en annen bokstav.Men hvilken ?
Gjest Tanja Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har som vanlig tullet meg bort (tror jeg da).Hvor mange t-er skal det være i plagg og er italieneren et navn på en som levde for flere hundre år siden? Jeg har noen andre alternativer når det gjelder plagg,men da ryker den gamle perioden. Jeg har A som 2.bokstav i plagg.
Gjest Gunnhild Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Takk Tanja.Javel,da ender jeg likevel opp med et svar på enhet som bare finns på nettet og som har en veldig opplagt siste del.Skulle helst ha fått til et russisk eller fransk plagg og ikke et til føttene.
Gjest Tanja Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Hei,Gunnhild! Jeg har en enhet som står i både Tanum og fremmedorboka,sikkert i flere bøker også.
Gjest Tanja Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Takk Tanja.Javel,da ender jeg likevel opp med et svar på enhet som bare finns på nettet og som har en veldig opplagt siste del.Skulle helst ha fått til et russisk eller fransk plagg og ikke et til føttene. Hei igjen,Gunnhild! Du kan få et av de plagga du nevner med den måleenheten jeg har.
Gjest Gunnhild Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Morsomt Tanja.Nå har jeg fått et helt annet hjørne.Men jeg skulle gjerne ha visst om mitt første "forslag" ville blitt godtatt.Med så mange blindbokstaver i hvert ord må det av og til bli flere løsninger.Det eneste jeg var litt misfornøyd med når det gjaldt mitt første forslag ,var at enheten jeg fant på yahoo sluttet på enhet.Takk for fin veiledning uten at en akkurat legger ut hele ordet.
Gjest Sigurd Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har som vanlig tullet meg bort (tror jeg da).Hvor mange t-er skal det være i plagg og er italieneren et navn på en som levde for flere hundre år siden? Jeg har noen andre alternativer når det gjelder plagg,men da ryker den gamle perioden. Pattedyr: - - - o - e - p - r - Stølhet: - i - r - i - e - Har dette noe for seg? Takknemlig for svar
Gjest Skjye Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har som vanlig tullet meg bort (tror jeg da).Hvor mange t-er skal det være i plagg og er italieneren et navn på en som levde for flere hundre år siden? Jeg har noen andre alternativer når det gjelder plagg,men da ryker den gamle perioden. Hei, Sigurd. Din R er feil. Mvh Skjye.
Gjest Sigurd Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Hei Skjye! Takk for svar. Løsningsordet jeg har for stølhet, betyr stivhet=strenghet og ikke stølhet=lemsterhet. Mvh Sigurd
Gjest Skjye Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Hei igjen, Sigurd. Det later til at du etter å ha skiftet ut din R har landet på riktig løsningsord, som defineres ganske slik du beskriver i både Bokmålsordboka og Fremmedordbok blå ordbok. Ordrett bekreftelse til kombinasjonen finner du ved å slå opp på dette samme ord i Medisinsk ordbok (Kunnskapsforlaget). Dette er en rimelig ofte benyttet kilde til både Mesterkryss og Ukens Nøtt, og jeg vil derfor anbefale at du skaffer deg adgang hertil, enten ved å kjøpe boken eller ved abonnement på den elektroniske utgave i ordnett.no - eventuelt begge deler. Mvh Skjye.
Gjest Sigurd Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Hei Skjye! Mange takk for fin orientering. Jeg må nok skaffe meg Medisinsk ordbok snarest. Håper jeg kan hjelpe deg ved en senere anledning. Ha en fin sommer! Mvh Sigurd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå