Gå til innhold

Mesterkryss 23

Anbefalte innlegg

Gjest Odd Inge
Skrevet

Hei!

Står litt fast nå på bl.a. følgende:

"Kan forsamling være". Har: - E - I - N - - - .

"Flytende fett". Har: - L - - - T - - -.

"Enzym". Har: - - - S - K - - - - - - - .

Noen som har tips eller kan bekrefte om bokstavene er rett?

Mvh Odd Inge

Fortsetter under...

Gjest fastein
Skrevet

Hei

Bokstavene dine på "Flytende fett" og "Enzym" er rette.

Fettet er en sunn drikk. Enzymet er fellesbetegnelse på type enzym.

På "Kan forsamling være",er bare E rett. Tenk på noe gledelig,høytidelig,festlig.

Fastein

Skrevet

Odd Inge,er ikke denne oppgaven litt for vanskelig for deg?

Gjest Odd Inge
Skrevet

Hei!

Mvh Odd Inge

Til NNN (som tydeligvis er ny på dette forumet eller skriver inn med et annet navn enn til vanlig) : I min enfoldighet trodde jeg at hensikten med dette forumet var å få tips når en står fast. Denne gangen klarte jeg ikke oppgaven, men så har jeg heller ikke et bibliotek av kryssordbøker eller leksikon hjemme, heller. Til opplysning så har jeg klart Mesterkryss mange ganger før, uten hjelp fra noen. På dette forumet har jeg både gitt og fått hjelp av og til. Tror forøvrig ikke at det er mitt navn som går mest igjen, heller.

Takk til Fastein som gav gode tips denne gang, men jeg rakk ikke å gjøre oppgaven ferdig før fristen som var i dag! Takk også til alle andre som har gitt tips tidligere og jeg vil selvfølgelig også fortsette å gi tips når andre står fast.

Odd Inge

Gjest mulle
Skrevet

Odd Inge.

Jeg har virkelig behov for å å støtte deg!!!! Du må forsette å bruke dette forumet slik du har gjort til nå. Mange av oss er takknemlige for dine og andres spørsmål. Vi stiller av og til samme spørsmål selv. Forumet bør også være et sted for oss som ikke har nådd toppen i kryssordløsning, samt være et sted for nybegynnere, og for dem som har kommet et stykke videre. Hva da med ekspertene ? "Ekspertene" trenger ikke bry seg om de innleggene som virker banale. Målet er vel at vi hjelper hverandre, og at vi har glede av å løse kryssord. Til det bør kryssord.no være et middel.

Da blir altså spørsmålet hvem dette forumet er opprettet for, eller skal fungere for. Der er vi nok uenige! Jeg vil si for nybegynnere, som for mer erfarne kryssordfolk som kan stå fast noen ganger - slik som Odd Inge. Jeg tror at mange som bruker dette forumet, kjenner seg igjen i det som Odd Inge skriver. Jeg kjenner meg igjen i det han sier om seg selv, og kan plassere meg i bås med ham. Og skulle vi streve med kryssord som er litt for vanskelige, så bør forumet gi hjelp og utviklingsmuligheter.

Lykke til alle sammen.

mulle

Gjest Odd Inge
Skrevet

Tusen takk for støtten, Mulle! Vi fortsetter som før med å gi hverandre tips og hint på dette forumet, men vi bør ikke gjøre slik som f.eks i Mesternøtta i Allers hvor de gir hverandre hele løsningsordet. Da blir det for enkelt. Men å bekrefte eller avkrefte om bokstaver er riktige og å tipse om hvor en kan lete etter løsningen, må vel være greit. Lykke til videre alle sammen med "ordjakten" ! Mvh Odd Inge

Annonse

Gjest Tanja
Skrevet

Odd Inge.

Jeg har virkelig behov for å å støtte deg!!!! Du må forsette å bruke dette forumet slik du har gjort til nå. Mange av oss er takknemlige for dine og andres spørsmål. Vi stiller av og til samme spørsmål selv. Forumet bør også være et sted for oss som ikke har nådd toppen i kryssordløsning, samt være et sted for nybegynnere, og for dem som har kommet et stykke videre. Hva da med ekspertene ? "Ekspertene" trenger ikke bry seg om de innleggene som virker banale. Målet er vel at vi hjelper hverandre, og at vi har glede av å løse kryssord. Til det bør kryssord.no være et middel.

Da blir altså spørsmålet hvem dette forumet er opprettet for, eller skal fungere for. Der er vi nok uenige! Jeg vil si for nybegynnere, som for mer erfarne kryssordfolk som kan stå fast noen ganger - slik som Odd Inge. Jeg tror at mange som bruker dette forumet, kjenner seg igjen i det som Odd Inge skriver. Jeg kjenner meg igjen i det han sier om seg selv, og kan plassere meg i bås med ham. Og skulle vi streve med kryssord som er litt for vanskelige, så bør forumet gi hjelp og utviklingsmuligheter.

Lykke til alle sammen.

mulle

Helt enig med mulle!

Forumet er åpent for alle-forhåpentligvis til glede og nytte.

Ha en fin kveld1

Skrevet

Alle støtte herfra til både Tanja, Mulle og Odd Inge, og i samme slengen lurer jeg på hva NNN gjorde "her inne"?? Lette etter ord han/hun sto fast på kanskje?

mvh Tone

Skrevet

Hei!

Mvh Odd Inge

Hei på deg NNN.

nå skal du få sjanse til å bevise at du er så-å flink.Du kan fortelle oss uvitende om hva det skal bli på varemerke,da skal iallfall jeg la tvilen komme deg til gode og tro at det var godlynt erting av Odd Inge og at du ble misoppfattet av oss andre.

mvh.

SMIL

Gjest undrer
Skrevet

Odd Inge,er ikke denne oppgaven litt for vanskelig for deg?

Hei NNN

Det er vel et litt usaklig innlegg.

Fint å få et litt kryptisk hint eller to.

Men det er lov å si ifra at det ikke er så lurt å få hele ord listet opp.

Undrer

Innlegg redigert. (06-19-07 23:02)

Gjest Inge Asbjørn Haugen
Skrevet

Hei!

Mvh Odd Inge

Sitat:

"Odd Inge,er ikke denne oppgaven litt for vanskelig for deg?"

Dersom ein kjem med kritikk eller kritiske spørsmål: Å skrive anonyme innlegg blir litt for feigt !

Skrevet

Jeg har fulgt med på denne diskusjonssiden en tid.Og jeg har hatt mye glede av de vanskelige kryssordene i Allers og Hjemmet.Noen ganger har jeg fått tips gjennom dette forum.Men aldri har jeg greid mer enn toppen halve kryssordet.Men ikke bedt om hjelp.Til det er de resterende ordene for mange , syns jeg.Så jeg har innsett at å fullføre disse oppgavene er for vanskelig for meg.Det var på denne bakgrunn jeg var så vågal og spørre om ikke oppgaven ble for vanskelig for en som hadde en del spørsmål.Dumt av meg etter den hatske reaksjonen.Lover å ikke si mer.Så jeg trekker meg tilbake til den tause gjengen igjen.

Gjest Tanja
Skrevet

Hei,NNN!

Du må fortsette på forumet,det er for alle.

Spør og du får svar,du kan sikkert hjelpe andre også,det er ikke alle som

klarer oppgavene hver uke.

Forumet er vel for å hjelpe og gi hjelp,det er vel de aller fleste enige om!

Man kan lære både av spørsmål og svar,vi kan alle bli bedre kryssordløsere

særlig ved utveksling av "tips"

Dersom du har mistet ditt gode humør,må du finne det igjen snarest mulig!!!

Sommerlig og vennlig hilsenTanja

Annonse

Gjest undrer
Skrevet

Jeg har fulgt med på denne diskusjonssiden en tid.Og jeg har hatt mye glede av de vanskelige kryssordene i Allers og Hjemmet.Noen ganger har jeg fått tips gjennom dette forum.Men aldri har jeg greid mer enn toppen halve kryssordet.Men ikke bedt om hjelp.Til det er de resterende ordene for mange , syns jeg.Så jeg har innsett at å fullføre disse oppgavene er for vanskelig for meg.Det var på denne bakgrunn jeg var så vågal og spørre om ikke oppgaven ble for vanskelig for en som hadde en del spørsmål.Dumt av meg etter den hatske reaksjonen.Lover å ikke si mer.Så jeg trekker meg tilbake til den tause gjengen igjen.

Hei NNN,

Det var et greit innlegg synes jeg, ingen sure miner fra min side.

Det er lov å spørre etter enkelte bokstaver, om de er feil eller ikke.

Jeg ser at det er mange reaksjoner på for mye hjelp i Allers.

Moro å lese, de forskjelliges mening.

Mvh

Undrer

Gjest mulle
Skrevet

NNN

"Hatske" kommentarer har du ikke fått. Noen stikk har det nok blitt, men du la vel opp til det selv også. Dette tåler du. Hatske kommentarer blir vel noe annet. Da blir det hatefulle og onde kommentarer. Mitt innlegg bl.a. gikk mer på å ikke skremme bort de som ikke er blant de flinkeste, men som trenger hjelp, både for å komme videre, og for å greie den siste løsningen som ikke er på plass. Innlegget ditt ga jo inntrykk av at du hørte med blant de flinkeste og greidde (omtrent) alt uten hjelp, og som kom med en pekefinger til dem som "maser" om hjelp. Ikke trekk deg tibake, men bli med i hjelpekorpset. Kutt ut NNN, og bli med!!!

mulle.

Skrevet

Hei!

Mvh Odd Inge

Hei NNN.

Unnskyld at jeg var litt......men jeg skjønner nå at vi stiller i samme klasse,så la oss ha det x-ordgøy sammen og ikke mist dine humoristiske øyeblikk.Vi trenger å komme ned på jorda av og til,alle sammen.Fortsatt

god sommer og velkommen blant oss.

PS.Jeg fant saga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...